تاريخ انتشار :سه‌شنبه 28 می 2019.::. ساعت : 10:03 ب.ظ
فاقدديدگاه

ایجاد بزرگ‌ترین طرح پرورش شیلات در حاشیه سد ارس

ایجاد بزرگ‌ترین طرح پرورش شیلات در حاشیه سد ارسبه گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، جعفروند مدیرشیلات و امورآبزیان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در نشست بررسی طرح‌های توسعه آبزیان و پرورش ماهی در این شهرستان گفت: بزرگ‌ترین طرح پرورش شیلات در حاشیه سد ارس ایجاد شده که زمینه تولید ۱۲۰ تن قزل آلا، ۱۲۰ تن ماهی خاویاری و پرورش ۵ میلیون قطعه بچه ماهی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به سیاست‌های حوزه تولید ماهی در استان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی استان در حوزه تولید آبزیان و پرورش ماهی توسعه مجتمع‌های پرورش ماهی در استان بوده و در این راستا اقدامات لازم درحال انجام است.

وی افزود: درحال حاضر سالانه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ تن ماهی توسط مجتمع‌های آبزیان در سطح استان تولید و عرضه می‌شود که باید براساس میانگین کشوری این میزان تولید در استان افزایش یابد.

مدیرشیلات و امور آبزیان آذربایجان شرقی با اشاره به رتبه نهم استان در تولید آبزیان در سطح کشور تصریح کرد: آذربایجان شرقی در بین استان‌های غیرساحلی در زمینه پرورش ماهی و آبزیان رتبه نهم کشوری را داشته که با برنامه ریزی‌های انجام شده درتلاش هستیم میزان تولید را افزایش دهیم.

جعفروند اظهارکرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود و منابع آبی در استان می‌توان زمینه توسعه شیلات درآذربایجان شرقی را افزایش داد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین طرح پرورش شیلات در خداآفرین اظهار کرد: بزرگ‌ترین طرح پرورش شیلات در خداآفرین و در حاشیه سد ارس ایجاد شده که زمینه تولید ۱۲۰ تن قزل آلا، ۱۲۰ تن ماهی خاویاری و پرورش پنج میلیون قطعه بچه ماهی را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: شهرستان مراغه نیز دارای پتانسیل‌های خوبی در زمینه پرورش ماهی داشته و در این زمینه اقدامات لازم برای توسعه پرورش آبزیان انجام خواهد شد.

جعفروند ادامه داد: در حال حاضر شهرستان مراغه ۱۱.۵ درصد از تولید آبزیان استان را به خود اختصاص داده و این درحالی است که در میزان تولید آبزیان در استان از رتبه نخست به رتبه چهارم استانی افت کرده است.

وی تصریح کرد: با احداث و راه اندازی مجتمع‌های جدید تولید ماهی در این شهرستان ظرفیت این شهرستان حدود یک هزارتن در سال افزایش خواهد یافت.

 

نظرات بسته شده است.