تاريخ انتشار :سه‌شنبه 21 می 2019.::. ساعت : 10:55 ب.ظ
فاقدديدگاه

معاون رئیس جمهور: مقدمات اشتغال‌زایی جوانان را فراهم می‌کنیم

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، محمد امید عصر امروز در جمع خبرنگاران در شهرستان پارس‌آباد مغان اظهار داشت: منطقه مغان یکی از مستعد ترین مناطق کشور است و دارای ظرفیت بسیار بالایی برای احداث پروژه های حوزه کشاورزی و آب و خاک است.

وی احداث گلخانه هزار و ۵۰۰ هکتاری مغان را حرکتی عظیم و خوب دانست افزود: کارهای مقدماتی و مدیریتی این گلخانه در سطح بسیار بالا انجام شده است که این نشان دهنده انجام کارهای احداث این کارخانه در جبهه‌های مختلف و تلاش مسئولان است

معاون توسعه روستایی و محرومیت زدایی رئیس‌جمهور گفت: با توجه به اینکه کشور ما از نظر منابع آبی محدود بوده و بازار مصرف کشورهای همسایه نیز برای محصولات گلخانه ای فراهم است، ما باید همه دست به دست هم دهیم و به سوی کشت گلخانه ای برویم تا اشتغال خوبی نیز به وجود آید.

امید با بیان اینکه اتمام این پروژه تحولی عظیم در منطقه شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: یکی از اهداف بزرگ معاونت توسعه روستایی به محرومیت زدایی ریاست جمهوری نیز راه اندازی چنین گلخانه هایی به صورت متمرکز و در سطح کشور است گلخانه مغان نمونه ای از این کارهاست.

معاون توسعه روستایی و محرومیت زدایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه گلخانه هزار و ۵۰۰ هکتاری مغان تا به حال نمونه ای در کشور ندارد، بیان کرد: این گلخانه از نظر ساخت زیرساخت ها همچنان شرایط خوبی دارد و در بحث انتخاب افراد برای واگذاری زمین های این گلخانه نیز شرایط خوبی به همت مسئولان استانی و شهرستانی فراهم شده است و به افراد با تجربه ای واگذار می‌شود.

وی شرایط اقلیمی منطقه مغان را نیز برای بهره‌برداری از چنین گلخانه های بزرگ مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شرایط منطقه مغان از نظر منابع طبیعی برای احداث گلخانه های بزرگ بسیار خوب است و ما نیز کمک می کنیم تا این پروژه بزرگ و ملی به خوبی به سرانجام برسد.

امید ایران را کشوری کم آب عنوان کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ما از نظر منابع آبی محدود بوده و بازار مصرف کشورهای همسایه نیز برای محصولات گلخانه ای فراهم است، ما باید همه دست به دست هم دهیم و به سوی کشت کلخانه ای برویم تا اشتغال خوبی نیز به وجود آید.

نظرات بسته شده است.