تاريخ انتشار :یکشنبه 19 می 2019.::. ساعت : 7:23 ب.ظ
فاقدديدگاه

چه کسی در سنا پشت پرده جنگ‌طلبی دولت ترامپ است؟ +تصاویر

شرق نوشت :

روبیو

وی بدون اینکه هیچ‌گونه مسئولیتی داشته باشد، دائماً از قول ترامپ در مورد احتمال جنگ با ایران اطلاع‌رسانی می‌کند و از آن سو با وجهه متخصص مسائل ایران به ترامپ برای چگونگی آغاز جنگ، خط می‌دهد.

سرویس جهان مشرق- سناتور جمهوری‌خواه و رقیب پیشین ترامپ، این روزها معرکه‌بیار تمام‌عیار جنگ علیه ایران و ونزوئلا شده است. او دائماً در توییت‌هایش از سیاست دولت ترامپ برای فشار به ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع می‌کند و در عین حال تأکید می‌کند این ایران است که دارد جنگ را آغاز می‌کند!

روبیو یک حلقه از زنجیره‌ای است که در کنار رسانه‌ها آتش‌بیار معرکه تنش و جنگ با ایران شده است و ناگهان هجمه هماهنگی را به ذهن آمریکاییان آغاز کرده‌اند که «آی فرزندان عموسام! کجایید که فرزندان شما در خاورمیانه در خطر حملات ایران قرار گرفته‌اند» و کسی از آنها نمی‌پرسد که اولاً فرزندان ما آنجا چه کار می‌کنند و ثانیاً با کدام مدرک و مستند از این خطر سخن می‌گویید؟

روبیو دائماً در توییت‌هایش می‌گوید «اطلاعات موثق» حاکی از این است که ایران دارد آماده حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه می‌شود و همان اطلاعات موثق حاکی از این است که آمریکا اصلاً در پی جنگ با ایران نیست. وقتی مسأله امنیتی می‌شود، او به خود اجازه می‌دهد فقط همین عبارت را تکرار کند بدون اینکه بگوید کدام نقشه و تصویری روایت او را تأیید می‌کند؟

مثلاً خبر می‌دهند که ایران موشک‌هایی را به عراق منتقل کرده تا آمریکاییان را تهدید کند. در صورتی که این خبر برای آگوست ۲۰۱۸ میلادی یعنی بیش از یک سال پیش است! اصلاً از همان زمان وب‌سایت الجریده نوشته بود که اسرائیلی‌ها فهرستی از اهداف موشکی در عراق تهیه کرده‌اند و می‌خواهند آن را به بهانه‌ای بمباران کنند که بخشی از آن، کوریدوری است که تهران را از خاک بغداد به دمشق وصل می‌کند.

کورت نیمو در وبسایت ران پل سیاستمدار باسابقه آمریکایی نوشته است مگر این کوریدور برای امروز و دیروز است؟ ایرانیان و شیعیان قرن‌ها است مسیرهایی را برای رفت و آمد به اماکن مذهبی در عراق و سوریه و لبنان در نظر گرفته است و تنها چیزی که عوض شده، این است که چند سال اخیر آمریکاییان با مداخله نظامی بر این مسیرها تسلط داشتند و حالا این تسلط را از دست داده و وضعیت به روال سابق برگشته است.

وی می‌نویسد مارکو روبیو دائماً در شبکه‌های تلویزیونی از لزوم فشار بر ایران برای بازگرداندن حق آزادی به مردم این کشور می‌گوید، اما نمی‌گوید آنکه نفع اصلی را از این فشار می‌بَرد و احتمالاً روبیو نیز وامدارش هست، کیستت: اسرائیل!

شلدون ادلسون، نرمان برمان، پال سینگر و لِری الیسون به نوشته نیمو از اسپانسرهای روبیو در انتخابات بوده و هستند. خودِ ترامپ در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۳ میلادی و زمانی که شلدون ادلسون هنوز او را با پولهایش مدیون نکرده بود، در توییتی نوشت: «ادلسون فکر می‌کند می‌تواند با دادن پول‌های زیاد به روبیو او را آلت دست خود کند. موافقم!». ادلسون از لابیگران ثروتمند اسرائیل در آمریکا است و همان کسی است که گفته شده ترامپ به او قول داده بود از برجام خارج شود.

روبیو به دلیل ریشه خانوادگی در کوبا، این روزها گاه و بیگاه در جلسات مشورتی پیرامون مقابله با کوبا و ونزوئلا با مقامات دولتی دیدار می‌کند. مایک پنس قائم‌مقام ترامپ نیز با او در این زمینه هم‌نظر است و این شرایط دست او را برای تقویت سیاست مداخله‌جویانه در دولت ترامپ بازتر گذاشته است. وی سناتور ایالت فلوریدا است و این ایالت مقصد اصلی مهاجران کوبایی است که احساس می‌کنند چپ‌گراها وطن آنها غصب کرده‌اند بنابر این لابی اصلی ضد دولت‌های چپ‌گرا از این ایالت آب می‌خورد.

منابع

http://www.ronpaulinstitute.org/archives/neocon-watch/2019/may/15/marco-rubio-salesman-for-neocon-total-war-on-iran

https://twitter.com/marcorubio?lang=fa

https://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Rubio

نظرات بسته شده است.