تاريخ انتشار :جمعه 10 می 2019.::. ساعت : 5:54 ب.ظ
فاقدديدگاه

جنجالی که عراقچی به پا کرد!/پاسخ تخت‌روانچی به سؤالی درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ/تذکر به صداوسیما برای گزارش ۲۰:۳۰ درباره علی دایی/چرا خبری از پلیس‌های دوچرخه سوار نیست؟

تذکر به صداوسیما برای گزارش ۲۰:۳۰ درباره علی دایی

شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در نامه‌ای، خواستار برخورد جدی با عوامل بخش خبری ۲۰:۳۰ در خصوص پخش گزارش نامناسب در مورد برکناری سرمربی تیم فوتبال سایپا شد. در این نامه در خصوص عدم حفظ شأن و احترام یک طرف موضوع و استفاده از ادبیات نامناسب و نمایش چهره‌ای عصبی از سرمربی برکنار شده تیم سایپا به سازمان صدا و سیما تذکر داده شده است.

چرا خبری از پلیس‌های دوچرخه سوار نیست؟

سرگرد سید مسلم موسوی، رئیس آموزش همگانی پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی بر مشاهده نکردن پلیس دوچرخه سوار در خیابان‌ها، از جمله میدان ونک گفت: غرفه پلیس دوچرخه سوار در میدان ونک، به دلیل بروز یک اتفاق موقتا بسته شد، اما برای افزایش ایمنی بیشتر کار‌های غرفه در حال انجام است و به زودی مستقر می‌شود. هدف از اجرای این طرح، ارتقای فرهنگ مردم در استفاده از وسایل پاک بوده و به صورت پایلوت در مناطق ۶ و ۱۲ ما در حال اجراست. /باشگاه خبرنگاران

اروپایی‌ها در این ۶۰ روز چه اقدامی انجام می‌دهند

آصفی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در مورد این‌ که اروپایی‌ها در مدت این شصت روز چه اقدامی انجام می‌دهند، گفت: به نظر می‌رسد اروپایی‌ها هم نمی‌توانند کاری انجام دهند و هم نمی‌خواهند اقدامی انجام دهند. تعلل کردن اروپایی‌ها در ارتباط با راه‌اندازی اینستکس بخشی از آن مربوط به ترس آن‌ها از آمریکا بود و به نظر می‌رسد خود آن‌ها هم چندان دغدغه‌ای در این زمینه نداشتند.

کیهان باید متحول شود!

پیام فضلی نژاد عضو سابق مؤسسه کیهان به عکس العمل این روزنامه علیه مجری شدن ساعد باقری در برنامه سحر شبکه ۴ واکنش نشان داد: وقت آن است که روزنامه کهن‌سال «کیهان» به جای آنکه با شبکه چهار، روزنامه صبح‌نو و. . . به معارضه برخیزد، از تحول‌خواهی آن‌ها الگو بگیرد. با سیاست‌های رسانه‌ای پایان دهه ۶۰ دیگر نمی‌توان در پایان دهه ۹۰ اثرگذاری داشت و فرهنگ‌سازی کرد. هر رسانه بزرگی باید در گذر زمان به تحول بیندیشد، وگرنه سقوط خواهد کرد. دکتر معینی‌پور [رئیس شبکه ۴] می‌کوشد تا شبکه چهار را به کانون بحث‌ها و دغدغه‌های نواندیشان و نخبگان تبدیل کند. ‏از زاویه و شوکران و شب‌های هنر تا سحوریِ ساعد باقری، گرچه مسیر دشواری پیموده شده، برای یک تحول بزرگ، راهی طولانی پیش‌روست. ‏امید که دیگر نیرو‌های سازنده‌ی این تحول، شبکه ۴ را تنها نگذارند!

پاسخ تخت‌روانچی به سؤالی در خصوص احتمال دیدار روحانی و ترامپ

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت: ملاقات با کسی که بی‌ملاحظه از یک توافق بین‌المللی خارج شد، هیچ فایده‌ای ندارد. این تنها توافق با ما نبود بلکه توافقی با کشور‌های دیگر از جمله اروپا بود. /جماران

کیهان: کدام واقعیت دارد؛ بازگشت کوپن یا سفر توریستی هیأت‌های خارجی؟

روزنامه کیهان نوشت: عاقبت خیال‌بافی سیاسی، دولت کوپنی است در حالی که روحانی از صف سرمایه‌گذاران گفت، جهانگیری وعده کوپن می‌دهد. جهان‌نیوز در این زمینه ضمن تحلیلی می‌نویسد: روند دولت یازدهم به این نحو بود که ابتدا با تخریب دولت پیشین و دادن وعده‌های مختلف نظر افکار عمومی را به سوی خود جلب کرد. پس از مدتی با وعده‌های مکرر و مذاکرات طولانی‌مدت با استفاده از دیپلماسی خنده برجام متولد شد. در این زمان بود که برخی از هیأت‌های تجاری خارجی به ایران آمدند تا اوضاع و احوال برای سرمایه‌گذاری را به قول خود بسنجند.

انتشار اسکناس ۵۰ دلاری جدید استرالیایی با غلط تایپی فاحش!

بانک مرکزی استرالیا اشتباه خود در چاپ اسکناس جدید ۵۰ دلاری را پذیرفت. مجری رادیویی توانست غلط تایپی را روی اسکناس جدید بگیرد. در بخشی از اسکناس کلمه Great RESPONSIBILTY چاپ شده که درست آن Great RESPONSIBILITY است که در واقع یک i. جا افتاده است. مقامات استرالیایی ضمن عذرخواهی گفتند در چاپ بعدی اشتباه را اصلاح خواهند کرد!

رفتار عجیب یک وزارتخانه با پروژه مهم بین المللی

یک عضو کابینه با ارسال گزارشی برای تعدادی از مدیران نهاد ریاست جمهوری، بیان کرده به رغم انعقاد قرارداد توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل میان کشورمان با یک سازمان وابسته به دولت روسیه از محل اعتبارات فاینانس این کشور و گرفتن مجوز‌های قانونی لازم، اجرای این پروژه نیازمند تأمین خودرو‌های عملیاتی خاص برای تردد در مسیر مربوط است که با وجود مکاتبه با وزارتخانه مربوط برای تسریع در روند ورود خودرو‌های مذکور، تاکنون نتیجه مدنظر محقق نشده است.

زنگنه: حدود یک ‌سال است که آرایش جنگی گرفته‌ایم

وزیر نفت به اظهارنظری از سوی عزت‌الله ضرغامی مبنی بر اینکه «چرا وزارت نفت آرایش جنگی نمی‌گیرد»، پاسخ داد. متن پاسخ بیژن زنگنه به اظهارنظر عزت‌الله ضرغامی به شرح زیر است: «همکار قدیمی آقای مهندس ضرغامی، دیروز در پیامی نوشته بودند که مطلع هستند که مشکل نگرانی وزیر نفت از عواقب قضایی دور زدن تحریم‌ها برای فروش نفت حل شده و وزیر اکنون اختیارات بالایی دارد. پس چرا وزارت نفت آرایش جنگی نمی‌گیرد؟ در واکنش به توئیت ایشان، تاکنون عده زیادی واکنش نشان داده‌اند و من هم اگر بخواهم با ادبیات آقای ضرغامی سخن بگویم، باید به‌صراحت اعلام کنم که وزارت نفت حدود یک سال است که نه تنها آرایش جنگی گرفته، بلکه درگیر جنگی خشن با یک تجاوزگر بی‌رحم و بی‌منطق شده است. جنگی که در هنگامه آن البته با کمین‌های متعدد روبه‌رو شده و نه تنها از تک تیرانداز‌ها، بلکه از آتش توپخانه‌های مستقر در درون کشور نیز رنج و آسیبی بسیار دیده است و می‌بیند. متأسفانه نوع این جنگ به گونه‌ای است که وزارت نفت نه می‌تواند از دستاورد‌های خود به علن سخن بگوید و نه می‌تواند، روش‌ها و حتی کلیات عملیات خود را حتی برای خواص تشریح کند. در طول این مدت، دشمن، از راه‌های مختلف بسیار کوشیده است که ما را به حرف زدن و افشای راز‌ها وادارد؛ اما ما فشار‌ها و زخم زبان‌ها را، همچون هزاران سرباز گمنام دیگر این سرزمین مبارک، به جان خریده‌ایم و خاموش و مظلوم به تلاش و مقاومت مجاهدانه خود برای سرافرازی ایران و جمهوری اسلامی ادامه داده و خواهیم داد.

تا زمانی که این امانت مردم در دستان حقیر باشد، به یاری خداوند بزرگ حتی به بهای جان و مهم‌تر از آن به بهای آبرویم، با حمایت مقام معظم رهبری و در ادامه ریاست محترم جمهوری و دیگر بزرگان، از این امانت، حفاظت کرده و خواهم کرد و اجازه هم نخواهم داد که ذره‌ای به اموال مردم تجاوز شود؛ هرچند عده‌ای که نمی‌دانم در وصف آنان چه بگویم، این شرایط خطیر را فرصتی برای غارت مردم می‌دانند و البته در مقابل باید اعتراف کنم، عده‌ای دیگر نیز با درک شرایط و احساس مسئولیت از هیچ کوششی برای یاری به مردم کوتاهی نمی‌کنند. به هر حال، این جنگی است که هنوز به زمان اعلام پیروزی در آن نرسیده‌ایم و تازه دور جدید آن آغاز وجبهه‌ای نو در آن گشوده شده و بسیار ضروری است که همه، به فرماندهان و دیگر رزمندگان مستقر در خط مقدم این جبهه، یاری برسانند.

ما با تلاش بی‌وقفه، با اتکال به خداوند توانا، راه‌های جدید را باز می‌کنیم و البته در این نبرد سنگین به حمایت همه نیاز داریم؛ فقط این نکته را فراموش نکنیم که امروز حتی زمان سنگ‌پراکنی در درون خانه هم نیست، چه رسد به شلیک آتشبار‌های توپخانه در داخل خانه.»

تحلیل محمود صادقی از چرایی اقدامات ترامپ

محمود صادقی می‌گوید، واکنش ایران دقیقا اجرای مفاد برجام است و به ‌هیچ‌وجه از برجام خارج نشده است. مفاد برجام این حق را به ایران داده است که طرف مقابل تعهدات خود را انجام داد، تعهدات خود را کلا یا جزئا کاهش دهد که در این مقطع ایران کاهش جزئی تعهدات را در نظر دارد و با فرصتی ۶۰ روزه این فرصت را به غربی‌ها داده است که تعهدات خود را ایفا کنند. ایران به صورت گام‌به‌گام مسیری را پیش می‌رود تا طرف مقابل وادار به رعایت برجام شود». ایران در سالگرد خروج آمریکا از برجام در اقدامی متناسب میزانی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد. برخی چنین تصمیمی را خروج ایران از برجام تعبیر کردند، اما بر اساس مفاد برجام به‌نظر می‌رسد که این تصمیم کاملا با مفاد برجام منطبق است، زیرا ایران می‌تواند در صورت عدم ایفای تعهدات از سوی طرف‌های دیگر سطح تعهدات خود را کاهش دهد. محمود صادقی، حقوقدان و نماینده مجلس جزو آن دسته از شخصیت‌هایی است که چنین گزاره‌ای را قبول دارد و درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «انتظار می‌رفت که ایران پیشتر چنین واکنشی را نشان دهد و از سر خویشتن‌داری اقدامی انجام نداد. همان‌طور که رئیس‌جمهور هم اشاره کرد، واکنش ایران دقیقا اجرای مفاد برجام است و به‌هیچ‌وجه از برجام خارج نشده است. مفاد برجام این حق را به ایران داده است که طرف مقابل تعهدات خود را انجام داد، تعهدات خود را کلا یا جزئا کاهش دهد که در این مقطع ایران کاهش جزئی تعهدات را در نظر دارد و با فرصتی ۶۰ روزه این فرصت را به غربی‌ها داده است که تعهدات خود را ایفا کنند. ایران به صورت گام‌به‌گام مسیری را پیش می‌رود تا طرف مقابل وادار به رعایت برجام شود».

حمایت قاطع فراکسیون امید از کاهش تعهدات برجامی ایران

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت قاطع از اطلاعیه شورای عالی امنیت ملی و موضع‌گیری رییس‌جمهوری، مهلت ۶۰ روزه ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام را آزمون پایبندی به تعهداتشان دانست.

جنجالی که عراقچی به پا کرد!

عباس عراقچی شب گذشته در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره برجام سخنانی را مطرح کرد که موجی از واکنش را در پی داشته است. عراقچی از احتمال اخراج پناهجویان افغانستانی در ایران خبر داد. عباس عراقچی معاون وزارت خارجه گفت: هم اکنون بیش از سه میلیون افغانستانی در ایران هستند که دو میلیون فرصت شغلی را اشغال کرده اند و سالانه سه تا پنج میلیارد یورو از ایران خارج می‌کنند. عراقچی افزود: هم اکنون ۴۶۸ هزار دانش آموز افغان که رایگان در مدارس ایران تحصیل می‌کنند؛ در حالی که هر کدامشان سالانه ۶۰۰ یورو هزینه دارند. هم اکنون ۲۳ هزار دانشجوی افغان در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند؛ در حالی که سالانه ۱۵ هزار یورو برای هر کدام از آنان هزینه می‌شود. او گفت: آوارگان در مجموع هشت میلیارد دلار برای کشورمان هزینه دارند و افزود: «اگر تحریم‌ها اثر کند و فروش نفتمان به صفر برسد، جمهوری اسلامی ایران مجبور است سیاست ویژه‌ای را برای اقتصاد خود در نظر بگیرد و ممکن است نتوانیم به این شکل ادامه دهیم و از برادران و خواهران افغانستانی مان بخواهیم ایران را ترک کنند.» این مقام وزارت خارجه گفت که از لحاظ انسانی نمی‌خواهیم چنین اتفاقی بیفتد، اما اگر مجبور شویم چنین خواهیم کرد و تبعاتش بر عهده آمریکاست؛ همان کشوری که افغانستان را به بحران کشید.

نظرات بسته شده است.