تاريخ انتشار :شنبه 20 آوریل 2019.::. ساعت : 1:55 ب.ظ
فاقدديدگاه

بیش از ۵ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند

در حال حاضر بیش از ۵ میلیون نفر در کشور به دیابت مبتلا هستندبه گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان: فائزه خبازیان، یکی از کارشناسان ارشد تغذیه در همایش دیابت و روزه داری اظهار داشت:  بیماران دیابتی باید برای روزه گرفتن مایعات زیادی مصرف کنند تا آب بدن تامین شود.

وی گفت: دیابت یا بیماری قند خون به دلیل عملکرد نامناسب هورمون انسولین و یا تولید ناکافی این انسولین در بدن به وجود می‌آید.

این کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه تمام افراد دیابتی که قصد روزه گرفتن دارند باید ۳ روز پیش از آغاز روزه داری با پزشک خود مشورت کنند، افزود:در روز‌های ابتدایی ماه رمضان سطح قند خون اندکی کاهش یافته، اما پس از چند روز به مقدار قبل باز می‌گردد.

خبازیان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان افراد دیابتی باید به میزان کافی مایعات، سبزیجات و حبوبات مصرف کنند تا بتوانند آب و مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را تأمین کنند.

وی افزود: افراد دیابتی که انسولین مصرف می‌کنند حتما باید بلافاصله قبل از افطار و ۲ ساعت بعد از افطار و در زمان سحر قند خون خود را اندازه گیری کنند.

کارشناس ارشد تغذیه بیان کرد: در حال حاضر حدود ۵ میلیون دیابتی در کشور وجود دارد که سالیانه ۱۱ در صد به این آمار اضافه می‌شود و هر ساله حدود ۴ میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به دیابت جان خود را از دست می‌دهند.

خبازیان افزود:چاقی، کم تحرکی و عوامل ژنتیکی از جمله علل ابتلا به بیماری دیابت به شمار می‌رود و ورزش و فعالیت‌های جسمانی می‌تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند.

نظرات بسته شده است.