تاريخ انتشار :دوشنبه 8 آوریل 2019.::. ساعت : 9:23 ب.ظ
فاقدديدگاه

اردبیل ۱۱ صنعت آلاینده دارد

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: ‌در حال حاضر تعداد صنایع آلاینده در استان اردبیل ۱۱ مورد است که ما اخطارها و توصیه‌های لازم را برای بهبود شرایط و کاهش آلایندگی آنها ارائه کردیم.
محمد خداپرست در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: تعداد واحدهای پایش شده در سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۳۹۵ مورد بوده که ما در این زمینه ۲۷۱ مورد اخطار صادر کردیم و برای ۷۰ مورد فاضلاب شهری نیز پایش‌ها انجام شده است.
وی در مورد پایش‌ واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: ۲۱۱ مورد پایش در شهرک‌های صنعتی در سال گذشته انجام شده و ۱۱ مورد واحد صنعتی آلاینده پلمب شده است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل به تعداد مراکز معاینه فنی و همچنین پایش این مراکز اشاره کرد و گفت: ۱۰ مرکز معاینه فنی خودرو در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که ما ۸۹ مورد پایش را در این مراکز انجام دادیم که تعداد شکوائیه‌های به نتیجه رسیده در حوزه محیط زیست ۹۲ مورد بوده است.

خداپرست از تصویب طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان اردبیل خبر داد و افزود: بررسی مطالعات مکان‌یابی محل دفن پسماند شهرستان بیله‌سوار و تصویب آن در کارگروه مدیریت پسماند استان و همچنین وضعیت محل دفن پسماند شهرستان خلخال به انجام رسیده است.
وی از تشکیل مستمر کارگروه آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار در استان خبر داد و بیان کرد: راهبری ایستگاه‌های پایش محیط سنجش آلودگی هوا و آب از طریق آزمایشگاه‌ها و ارتقا سیستم پایش آنلاین رودخانه ارس به سیستم‌های جدید در سال گذشته انجام شده است.
خداپرست در مورد آخرین وضعیت نظارت بر سیستم پایش لحظه‌ای کارخانه سیمان و رودخانه ارس نیز اضافه کرد: ما اطلاعات اینترنتی را به صورت روزانه از طریق این سیستم‌های آنلاین کسب می‌کنیم تا با موارد مشکل‌دار برخورد کرده و روند اصلاح آنها را شاهد باشیم.
وی در مورد پایش و نمونه‌برداری مستمر از منابع آبی استان ادامه داد: ما روی رودخانه‌ها، تالاب‌ها و سدها پایش‌ها و نمونه‌برداری‌ها را انجام می‌دهیم و به ویژه در رودخانه ارس، بالیقلو و قره‌سو ۳۲۰ مورد پایش و نمونه‌برداری به ثبت رسیده است.
خداپرست همچنین به وضعیت پایش و نمونه‌برداری از واحدهای صنعتی، شهرک‌های صنعتی، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و آب‌های گرم معدنی به تعداد ۱۵۹ مورد اشاره کرد و گفت: پیگیری و نظارت بر خوداظهاری واحدهای صنعتی و غیرصنعتی در سطح استان به تعداد ۲۸۲ مورد انجام شده است.
مدیرکل محیط زیست استان اردبیل از صدور سه مورد ارتقا و دو مورد تمدید آزمایشگاه‌های معتمد براساس تفویض اختیار انجام شده با دستور رئیس سازمان محیط زیست کشور خبر داد و اظهار کرد: اجرای تفاهمنامه نفت گاز یورو ۴ با همکاری نماینده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل و نمونه‌برداری از نفت گاز جایگاه‌های توزیع سوخت یورو ۴ در اردبیل انجام شده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Table Normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

نظرات بسته شده است.