تاريخ انتشار :چهارشنبه 3 آوریل 2019.::. ساعت : 7:07 ب.ظ
فاقدديدگاه

نشانه‌هایی که مردان باید آنها را جدی بگیرند

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، بروز مشکل‌های اعصاب و روان در افراد به ویژه مردان به دلایلی مختلف روی می‌دهد؛ از جمله برخی معیار‌های ژنتیکی سبب ابتلای آنها از سنین کودکی و نوجوانی به اختلال‌های اعصاب و روان می‌شود، گاهی اوقات نیز نوع سبک زندگی، بروز رخداد‌های مختلف، ابتلا به برخی بیماری‌ها و مواردی از این دست سبب آسیب دیدن سلامت روان مردان می‌شود.  
از جمله نشانه‌های هشدار دهنده برهم خوردن سلامت روان مردان می‌توان از دست دادن اشتها، بی خوابی، بد خوابی یا تمایل به خواب برای ساعت‌های طولانی، کمبود انرژی برای انجام کار‌های روزانه، تمایل به مصرف مواد دخانی یا در صورت مصرف، افزایش بسیار زیاد مصرف سیگار، کم حرفی، دشواری برای تمرکز، بروز خشم و تحریک پذیری سریع را نام برد.   اهمیت دادن به سلامت روان مردانی که در خانواده شما حضور دارند مانند همسر، فرزند و برادر می‌تواند از بروز آسیب‌های جدی‌تر در محیط خانواده و محل کار آن‌ها بکاهد و سبب سلامت و موفقیت آن‌ها و ایجاد محلی امن در کانون خانواده  شود.  
آسیب دیدن سلامت روان در مردان می‌تواند زمینه ساز ابتلای آنها به اختلال‌های روانی، غم و اندوه، افسردگی، خشم غیرقابل کنترل و حتی بروز رفتار‌های خشونت آمیز، اعتیاد و حتی تمایل به خودکشی را نام برد.   اختلال‌های روانی می‌توانند زمینه ساز آسیب‌های فیزیکی در افراد، چون سردرد، مشکل‌های گوارش، ریزش مو، آشفتگی ظاهر و بی علاقه گی به آراستگی ظاهر شوند.   برای شناسایی مشکل و کمک به درمان یا کنترل اختلال روانی در مردان، در مرحله اول شناسایی علت اهمیت دارد، آشنایی با تاریخچه خانوادگی افراد و سابقه وجود اختلال‌های روانی نیز می‌تواند در شناسایی زود هنگام مشکل اثربخش باشد.  
گفتگو با فرد، صحبت درباره مشکل و گوش دادن به سخنان او بدون هیچ گونه قضاوت زودهنگام می‌تواند به میزان زیاد سبب کاهش ناراحتی و دغدغه فرد شود.   کارشناسان اعلام کرده اند نوع بیان احساسات در مردان و زنان متفاوت است و به طور کلی زنان راحت‌تر درمورد احساسات خود صحبت می‌کنند، اما مردان تمایل کمتری به صحبت درباره احساسات و مشکل‌های خود دارند و این سبب می‌شود بیش از زنان تحت فشار قرار گیرند که در نتیجه آن سلامت جسم و روان آنها آسیب می‌بیند.   مردان به دلایلی مختلف دچار استرس و آسیب سلامت روان می‌شوند از جمله برشکستگی مالی، انجام سرمایه گذاری‌های کلان و پرریسک، تحمل ریسک‌های عملیاتی، ابتلا به برخی بیماری‌ها در خود یا دیگر اعضای خانواده و دوستان، رقابت‌های کاری، اختلاف و دعوا‌های خانوادگی، پیچیدگی کار و مسئولیت بالا که می‌تواند زمینه ساز مشکل‌های روانی شود.  
هرگز مردان را برای صحبت درباره مشکل خود تحت فشار قرار ندهید، زیرا می‌تواند سبب بی علاقگی آنها به صحبت درباره موضوع  شود، اما در صورتی که مشکلات آنها پس از مدتی رفع نشد برای بررسی‌های بیشتر به متخصص مراجعه کنید تا به طور علمی به بررسی موضوع بپردازد.   منبع:Dailymail

نظرات بسته شده است.