تاريخ انتشار :یکشنبه 31 مارس 2019.::. ساعت : 1:02 ق.ظ
فاقدديدگاه

نوروزی به یاد ماندنی با سفر به ارس

این منطقه به جهت جاذبه های طبیعی همچون رود ارس که لطافت خاصی به منطقه بخشیده و پل های تاریخی خداآفرین که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند دارای ظرفیت های قابل توجهی در زمینه گردشگری است.
از روستای پلکانی اوشتبین که به ماسوله آذربایجان شهره است گرفته تا آبشار آسیاب، کاروانسرای خواجه نظر ، مجموعه کردشت، کلیسای سنت استپانوس ، کلیسای چوپان و امام زاده نوجه مهر هر یکی به تنهایی جاذبه ای برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شوند.
مسئولان منطقه آزاد ارس هم برای نوروز امسال ۲۲۵ برنامه متنوع تفریحی، فرهنگی و هنری را برای میزبانی هر چه بهتر از گردشگران تدارک دیده اند و با اجرای نمایش های سیار عروسکی، برپایی سیرک، نمایشگاه خودورهای کلاسیک، جنگ شبانه، اجرای زنده موسیقی عاشیقی در نقاط مختلف شهر و برگزاری کنسرت خواننده های معروف کشور سعی دارند لحظات شادی را برای مسافران ایجاد کنند.
ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس هم که فردا همزمان با روز جهانی تئاتر آغاز می شود به نوبه خود دارای جذابیت های زیادی به ویژه برای هنردوستان و علاقمندان به هنر نمایش است.
نخستین کارگاه ساخت مجسمه پرتره مشاهیر ارس هم از فردا در این منطقه برپا می شود.
امکانات تفریحی منطقه آزاد ارس همچون پرواز با پاراگلایدر و پاراموتور هم می تواند اوقات مفرحی برای گردشگران ایجاد کند.
گردشگران در این منطقه در تعطیلات نوروز می توانند با شرکت در مسابقه هایی همچون پینت بال، کارتینگ ، پرواز هوایی ، پرش اسب از مانع ، مسابقه دومینوی خانوادگی و پانتومیم لحظات به یاد ماندنی برای خود ثبت کنند.
علاقمندان به خرید هم علاوه بر بازارها و پاساژهای متنوع منطقه می توانند با حضور در نمایشگاه بزرگ عیدانه و نمایشگاه صنایع دستی با توانمندی های منطقه آشنا شده و نیازهای خود را تهیه کنند.
به منظور سهولت سفر به منطقه هم دو قطار رایگان با ظرفیت ۱۴۰۰ نفر از تبریز تدارک دیده شده است و روزانه از ساعت هفت صبح از تبریز به جلفا حرکت کرده و ساعت ۱۸:۳۰ بعد از ظهر همان روز مسافران را به تبریز باز می گرداند.
منطقه آزاد ارس در ایام نوروز با ۴۵ هتل، هتل آپارتمان، مهمانسرا، خانه مسافر و اقامتگاه بوم گردی، ۴۹۳ اتاق و یکهزار و ۴۱۳ تخت و همچنین مراکز فرهنگی و ورزشی و کمپ های اقامت چادری سعی در تامین نیاز گردشگران را دارد.
هواشناسی هم از هوای صاف و آفتابی این منطقه تا پایان هفته جاری خبر داده و اعلام کرده است: با خروج سامانه بارشی شاهد هوای مطبوع بهاری در منطقه خواهیم بود.
منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در فاصله ۱۳۵ کیلومتری غرب تبریز واقع است.
۳۰۷۱
انتهای پیام

نظرات بسته شده است.