تاريخ انتشار :یکشنبه 31 مارس 2019.::. ساعت : 1:00 ق.ظ
فاقدديدگاه

افزایش ۱۰ درصدی مسافران نوروزی در شهرستان پارس آباد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا ارژنگی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پارس آباد افزود: امسال مسافران نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته و پیش بینی می‌شود تا ۱۶ فروردین ۳۰ الی ۴۰ درصد مسافران نوروزی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: دشت مغان دارای قابلیت و ظرفیت مناسب گردشگری است که می‌تواند در روز‌های عید بیشترین درصد از مسافران نوروزی را به خود اختصاص دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پارس آباد با اشاره به ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی افزود: طبیعت بکر و زیبا، مناطق دیدنی و تاریخی شهرستان مرزی پارس آباد مغان آماده استقبال از مسافران و گردشگران بوده و هماهنگی‌های لازم با تمامی کمیته‌های ستاد خدمات نوروزی ۹۸ انجام شده است.

ارژنگی اضافه کرد: این شهرستان با قرار گرفتن در کنار رود زیبا و دیدنی ارس و همچنین هم مرزی با کشور آذربایجان می‌تواند گردشگران را شیفته خود بکند.

وی با اشاره به قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و طبیعت زیبا و بکر این شهرستان گفت: قلعه باستانی و تاریخی اولتان قالاسی ساحل زیبا و دیدنی رود پر آب ارس، منطقه نمونه گردشگری دوست کندی پارس آباد، منطقه نمونه گردشگری تپراق کندی پارس آباد (تپه نادری و سد میل مغان و تالاب سد میل و مغان در اصلاندوز) منطقه نمونه گردشگری دریاچه شهرک آیت الله غفاری مغان، مزارع مکانیزه و دیدنی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، از جمله قابلیت‌های گردشگری شهرستان پارس آباد مغان است.

شهرستان مرزی پارس آباد مغان در شمال غرب کشور و شمالی‌ترین نقطه استان اردبیل با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان بوده و یکی از قطب‌های بزرگ کشاورزی، اقتصادی، دامی و باغی کشور محسوب می‌شود.

نظرات بسته شده است.