تاريخ انتشار :دوشنبه 25 مارس 2019.::. ساعت : 12:56 ق.ظ
فاقدديدگاه

پیگیری کاهش فاصله حقوق بازنشستگان با شاغلین

به گزارش شهریمیز به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جمشید تقی زاده در این پیام آورده است: سلام بر آنان‌که در پنهان خویش، بهاری برای شکفتن دارند، بهاری که عینی‌ترین حقیقت جهان و زیباترین فصل حیات است. بهار آن روی خوش جبر طبیعی است و نشانی متقن بر مرگ محتوم زمستانِ ملت‌ها است. حیاتی که چرخه بهاری آن اجباری است، چرخه امیدش نیز ناگزیر است.

به لطف پروردگار و آفریننده همه زیبایی ها، بهاری دیگر از راه رسید و برای همه نوید امید و شکوفایی در عرصه‌های مختلف زندگی را به ارمغان آورد. من این عید فرخنده و بسیار مبارک را به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و دولتمردان و نمایندگان مجلس و همه مردم ایران به خصوص همه بازنشستگان و خانواده آن‌ها تبریک عرض می‌کنم. خداوند را شاکرم سالی که گذشت با همه فراز و نشیب‌هایی که داشت، سالی همراه با پیروزی و سربلندی برای ملت عزیز و ولایتمدار ایران بود. ملتی که با رهبری عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و نگاه مثبت و امیدبخش به آینده پرافتخار ایران در همه صحنه‌های علمی و عملی، در آزمون‌های گوناگونی که پشت سر گذاشتیم، سربلند بیرون آمدند.

ما در صندوق بازنشستگی کشوری دو سه برنامه محوری را در سال ۹۷ دنبال کردیم. اول، بحث افزایش اعتبارات همسان سازی حقوق بود که در نشست‌های متعدد با ۱۹۰ نماینده مجلس و بیش از ۴۰ سفر استانی، تلاش کردیم این امر محقق شود که خوشبختانه با نظر مجلس امیدواریم در سال ۹۸ اتفاقات خوبی به خصوص برای لایه‌های ضعیف‌تر بیفتد. دوم، افزایش اعتبارات خدمات رفاهی در حوزه درمان که از ۱۱۰۰ به ۱۴۰۰ میلیارد تومان، وام ضروری از ۱۲۰۰ به ۲،۰۰۰ میلیارد تومان و گردشگری از ۱۰۰ هزار سفر به ۲۵۰ هزار سفر رسید. سوم، بحث شفاف سازی و ایجاد اتاق شیشه‌ای مدیریت که در راستای سیاست کلی نظام و برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی و اجرای گام نخست سیستم هوش تجاری یا BI به انجام رسید که این همه در کنار توسعه و ساخت خانه‌های امید در استان‌ها و دهکده سلامت ویژه بازنشستگان و سالمندان می‌تواند از جمله برنامه‌های شاخص صندوق باشد.

تاکید دارم که این راه همچنان با قدرت و قوت در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت؛ ضمن اینکه پیگیری نهایی و تصویب شدن لایحه مدیریت خدمات کشوری، کاهش فاصله حقوق بازنشستگان با شاغلین، واگذاری اجرای خدمات رفاهی به کانون‌ها و اصلاح ساختار نظام بازنشستگی از جمله اهداف و برنامه‌های ما در سال ۹۸ خواهد بود.

ضمن تبریک مجدد سال نو به همه شما عزیزان، امیدوارم در گام دوم انقلاب اسلامی با استعانت از درگاه احدیت و در سایه رهنمود‌های نورانی و خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و منویات ارزشمند دولت تدبیر و امید و با تلاش همه همکاران گرامی سالی همراه با عزت، موفقیت و سربلندی برای ایران اسلامی و به ویژه برای شما بازنشستگان فرهیخته در پیش داشته باشیم و بتوانیم در سایه همبستگی روز افزون دولت و مردم و با همکاری و هم افزایی ارکان مختلف کشور در حوزه‌های اقتصادی، رفاهی، فرهنگی و بهبود فرهنگ اخلاق و تکریم در شرایط پیش رو گام‌های بلندی برای پیشرفت و عظمت نظام اسلامی برداریم و گام‌های بلندتر و پایدارتری برای آسایش مردم بزرگوار بخصوص بازنشستگان عزیز برداریم و در کاهش آلام مردم موفق‌تر از همیشه عمل کنیم.

نظرات بسته شده است.