تاريخ انتشار :دوشنبه 25 مارس 2019.::. ساعت : 12:53 ق.ظ
فاقدديدگاه

ثبت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تردد در پایانه مرزی بیله‌سوار

فرماندار بیله‌سوار گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار تردد در پایانه مرزی شهرستان بیله‌سوار به ثبت رسیده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسن قبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: پایانه مرزی شهرستان بیله‌سوار ظرفیت عظیمی برای رشد و توسعه شهرستان محسوب می‌شود که در ۱۱ ماهه گذشته یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در این پایانه تردد ثبت شده که ۳۰ درصد آن به منظور درمان راهی کشورمان شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه برای رشد و توسعه شهرستان باید بسترهای لازم برای توریسم درمانی را در منطقه مغان فراهم کرده و مانع خروج توریست‌ها از استان اردبیل شویم، خاطرنشان کرد: دشت مغان در اولین برنامه توسعه کشورمان به عنوان ناحیه صنعتی کشور انتخاب شده است.
رئیس شورای اداری بیله‌سوار تصریح کرد:  با اجرایی شدن طرح عظیم پایاب سد خداآفرین در مجموع ۳۷ هزار هکتار از اراضی دشت مغان به زیر کشت آبی خواهد رفت که از این اراضی ۲۷ هزار هکتار آن متعلق به شهرستان بیله‌سوار است و بنده معتقدم این طرح سبب تشکیل مغان دیگر خواهد شد.
قبادی با تاکید بر اینکه شهرستان بیله‌سوار یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است، گفت: کشاورزان شهرستان بیله‌سوار در سال گذشته با تولید ۳۰۰ هزار تن گندم رکورد تولید این محصول را در کشور جابجا کرده و دو تن از کشاورزان این شهرستان نیز موفقیت کشوری را کسب نموده‌اند.

فرماندار بیله‌سوار با اعلام اینکه دشت مغان موتور محرکه توسعه استان اردبیل است، افزود: این شهرستان علاوه بر ظرفیت‌های کشاورزی در بحث تاریخی نیز در جایگاه ارزشمند ایستاده و اخیرا فسیل ماموتی که در روستای فولادلو کشف شده بود با پیگیری‌های جدی به ثبت ملی رسید و هماهنگی‌های لازم برای ثبت جهانی نیز شروع شده است.
قبادی یادآور شد: منطقه آزاد ظرفیت عظیمی برای توسعه استان اردبیل محسوب خواهد شد که پس از تصویب و اجرایی شدن این طرح شاهد تحول عظیمی در دشت مغان و  استان اردبیل خواهیم شد.
وی بیان کرد: چهار بانده کردن جاده‌های مواصلاتی یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان به ویژه استاندار اردبیل است که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده اعتبار لازم برای چهار بانده کردن ۴۰ کیلومتر از جاده های شهرستان بیله‌سوار از ردیف ملی اخذ شده و سال آینده توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرا خواهد شد.
فرماندار شهرستان بیله‌سوار از ایجاد یک ‌هزار ۷۸۷ نفر اشتغال در یک سال گذشته در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در یک سال گذشته ۲۰ واحد تولیدی راکد به چرخ تولیدی بازگردانده شده و این روند در راستای فعال کردن همه واحدهای تولیدی راکد ادامه دارد.
قبادی همچنین از پیگیری‌های لازم برای احداث اکو کمپ عشایری شاهسون مغان، فعال کردن دفتر واحد خبری مغان و جذب بودجه برای اجرای تصفیه خانه خروسلو خبر داد.
انتهای پیام انتهای پیام

نظرات بسته شده است.