تاريخ انتشار :سه‌شنبه 19 مارس 2019.::. ساعت : 1:26 ق.ظ
فاقدديدگاه

۲۳ روستای پارس آباد زیرپوشش طرح اشتغال قرار می گیرد

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا ، اروجعلی محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح در راستای جزء ۱ بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور است که دولت را مکلف به اجرای این طرح ملی کرده ، اجرا می شود.
وی هدف از اجرای این طرح را برنامه ریزی منطقه ای و تقویت اقتصاد روستایی و توسعه اقتصاد صادرات محور در طول اجرای قانون برنامه ششم توسعه ذکر کرد که هر سال در پنج هزار روستا با توجه به استعدادها و پتانسیل های بومی و محیطی و قابلیت محلی اقتصادی منطقه و با مشارکت نیروهای محلی آن روستاها زمینه اشتغال ایجاد می شود.
او گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن تعیین سهمیه از پنج هزار روستای مذکور برای هر یک از استان ها سهمیه شهرستان پارس آباد را ۲۳ روستا برای سال ۹۸ تعیین کرده است.
محمدزاده تشریح کرد: شیوه نامه تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ابلاغ شده و این سازمان با توجه به فرصت محدود با بهره گیری از تمامی ظرفیت استانی و سازمانی، مطالعات این طرح را به شرکت مهندسان مشاور یورت شهر سبلان برون سپاری کرده است.
او با بیان لزوم دهیاران ، روسا و اعضای شوراهای اسلامی روستاها به همکاری همه جانبه با این شرکت افزود: اجرای سریع و انجام مطالعات بموقع این طرح موجب بهره مند شدن روستاییان از مزایا و مواهب این طرح خواهد شد.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ،نزدیک به ۱۱ هزار نفر از جمعیت ۱۷۷ هزار نفری این شهرستان بیکار هستند اما فرصت های اشتغال فراوانی نیز در آن وجود دارد.
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷
انتهای پیام

نظرات بسته شده است.