تاريخ انتشار :سه‌شنبه 5 مارس 2019.::. ساعت : 10:31 ب.ظ
فاقدديدگاه

عملیات اجرایی راه آهن اردبیل – پارس آباد سال آینده آغاز می شود

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا ، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در آیین افتتاح فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار مغان افزود: امتداد راه آهن اردبیل با گذر ار شهرستان های شمالی استان تا مرز و اتصال به خط آهن جمهوری آذربایجان در برنامه اتی استان قرار دارد.
وی بیان کرد: در جریان سفر مسئولان استان به جمهوری آذربایحان، اتصال راه آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان مورد موافقت قرار گرفته و تا ۲ ماه آینده زمین مورد نیاز برای آن تملک خواهد شد.
او اظهار داشت: تلاش می شود این طرح تا چهار سال آینده به اتمام رسیده و شاهد بهره برداری از این پروژه و اتصال استان اردبیل به آسیای میانه باشیم.
استاندار اردبیل به اجرای برنامه های مختلف برای توسعه راه آهن و فرودگاه پارس آباد اشاره کرد و افزود: ایجاد زیرساخت ها در اشتغال و توسعه منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.
بهنامجو همچنین با اشاره به سرمایه گذاری های عظیم در شمال استان بیان کرد: تلاش می شود با ایجاد زیرساخت های مناسب صادرات استان در سال های آینده سه برابر افزایش یابد.
به گفته وی، برای بهسازی و زیباسازی اطراف پایانه مرزی بیله سوار اعتبار مناسب اختصاص خواهد یافت چرا که این پایانه ویترینی برای مسافران خارجی است.
او با بیان اینکه گسترش توریسم درمانی و سلامت یکی از اولویت های مسئولان استان است، افزود: با همکاری یکی از بیمارستان های خصوصی اردبیل و دانشگاه علوم پزشکی استان در سال آینده بحث توریسم درمانی ساماندهی خواهد شد.
وی گفت: موضوع منطقه آزاد پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان پس از پایان بحث بودجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد و امیدواریم با تصویب آن شاهد گسترش همه جانبه منطقه باشیم.
استاندار اردبیل اظهار داشت: بیله سوار مغان با داشتن زیرساخت های مناسب می تواند یکی از مناطق آزاد موفق و پیشرو باشد.
فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار مغان شامل ۹ هکتار محوطه سازی ، ۴۴ هزار مترمکعب خاک برداری و ۴۲ هزار متر مکعب خاک ریزی است.
عملیات اجرایی فاز دوم این پایانه از سال ۹۴ شروع شده است ، برای اجرای این طرح بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری کشور هزینه شده است.
این پروژه شامل نماز خانه ، سنگ نمای محوطه ، سرویس بهداشتی ، ساختمان اداری ، اجرای پارکینگ مسقف و اجرای رویه بتونی می باشد.
در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس اداره حمل و نقل و پایانه های کشور همچنین راهداخانه بودالالو در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و با زیربنای ۸۰۰ متر مربع با صرف ۱۰ میلیارد ریال و نیز باشگاه آمادگی جسمانی ۲۶ آذر در محل اداره کل راهداری سابق استان اردبیل با هزینه ۳ میلیارد ریال افتتاح شد.
۶۱۳۰/۶۰۱۶
انتهای پیام

نظرات بسته شده است.