تاريخ انتشار :چهارشنبه 6 فوریه 2019.::. ساعت : 11:02 ب.ظ
فاقدديدگاه

افتتاح و بهره برداری از ۷۲ پروژه و طرح اقتصادی با اعتبار ۱۳۶۶ میلیارد ریال در شهرستان پارس آباد

همزمان با پنجمین روز از چهلمین سالروز دهه مبارک فجر ۷۲ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۱۳۶۶ میلیارد ریال  در شهرستان پارس آباد مغان افتتاح شد.

به گزارش شهریمیز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ اکبر بهنام جو استاندار استان اردبیل در این سفر از افتتاح ۷۲ پروژه و طرح اقتصادی با اعتبار ۱۳۶۶ میلیارد ریال در شهرستان پارس آباد خبر داد و افزود: اعتبارات هزینه شده در این شهرستان فارغ از پروژه عمرانی شبکه پایاب سد خدافرین است که در نوع خود یکی از بزرگترین پروژه ها در شمال غرب کشور است.

استاندار همچنین از آزاد سازی ۴۵ کیلومتر از اراضی حاشیه رود ارس در نواحی شهرستان پارس آباد خبر داد و افزود: مطالعات این طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان آغاز و نقشه توپوگرافی آن بررسی شده کو بزودی اجرایی خواهد شد.

بهنام جو تصریح کرد: رویکرد جدیدی در استان آغاز شده است و آن اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی را از استان به شهرستانها برده ایم و هر ۴۵ روز جلساتی در شهرستانها برگزار می کنیم ومصوباتی که در این جلسات تصویب می شود در جلسه بعدی پیگیری و نتیجه آن بررسی می شود.

بهنام‌جو از تدوین طرح چشم‌انداز افق ۱۴۰۰ در زمینه ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: ممیزی اقدامات و عملکرد دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ باید بازبینی و نتیجه دستاورد دستگاه‌ها اعلام شود.

وی با بیان اینکه پروتکلی طی ماه گذشته با طرف آذربایجانی در راستای اجرای راه آهن آذربایجان- پارس آباد امضا شده است؛اظهار داشت: با اجرای طرح راه آهن اردبیل -پارس آباد و در طرف دیگر راه آهن آذربایجان -پارس آباد این منطقه در زمینه ترانزیت بار نیز رونق خواهد گرفت.

بهنام جو راه های اصلی استان را ۷۵۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: تنها ۱۵۲ کیلومتر از این راهها چهارخطه شده است و ۳۰۰ کیلومتر دیگر نیز از سال آینده در دستور کار است تا این رقم به ۴۵۰ کیلومتر افزایش یابد.

استاندار افزود: بحث توافق سوخت رسانی به فرودگاه پارس آباد با وزارت نفت قطعی شده است و با مشارکت بخش خصوصی ترانزیت هوایی نیز در فرودگاه شهرستان پارس آباد که مطالعات آن به زودی شروع می شود،راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه گردشگری نیز اقدامات خوبی در شهرستان پارس آباد صورت خواهد گرفت،ابراز داشت: دریاچه کشت و صنعت مغان جزو اراضی واگذاری به بخش خصوصی نیست و با سرمایه گذاری در این دریاچه همچنین تالاب ها و صنایع دستی و بوم گردی در شهرستان پارس آباد با توجه به اقلیم مساعد می توان در فصل زمستان از این منطقه بعنوان منطقه گردشگری بهره مند شد.

استاندار اردبیل از تخصیص اراضی ملی یا دولتی برای ایجاد شهرک صنعتی در اصلاندوز خبر داد و گفت: باید هر چه سریع‌تر مطالعات این طرح برای تصویب در استان آماده شود.

انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی نیز که به شهرستان پارس اباد سفر کرده بود طی بازدید از بیمارستان شهدا نتیجه آن را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با تکمیل این بیمارستان جذب نیروی لازم برای خدمات رسانی در این بیمارستان تسریع خواهد شد.

همچنین در حاشیه این مراسم استاندار اردبیل به همراه فرماندار شهرستان پارس آباد از خانواده شهید پاسدار رسول توحیدی دیدار و به مقام شامخ این شهید ادای احترام کردند.

در این مراسم که ژائله رئیس هیئت مدیره و خریدار شرکت کشت و صنعت مغان هم حضور داشت: از تاسیس بزرگترین کارخانه رب خاورمیانه با ظرفیت ۳۰۰۰ تن در شهرستان پارس آباد خبر داد و افزود: افزون بر این ، کارخانه روغن کشی و شهرک های صنعتی نیز تاسیس و کارخانه کنسانتره و فرآوری میوه نیز بازآفرینی خواهد شد.

برچسب‌ها:,

نظرات بسته شده است.