تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 10 ژانویه 2019.::. ساعت : 5:53 ب.ظ
فاقدديدگاه

اجرای بزرگترین طرح عمرانی حوزه عشایری استان در پارس آباد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی علایی، فرماندار پارس آباد صبح امروز در جلسه شورای عشایری شهرستان پارس آباد از اجرای بزرگترین طرح عمرانی حوزه عشایری در سطح بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد خبر داد و افزود: ۴۷ درصد عشایر استان اردبیل در منطقه مغان با پرورش بیش از یک میلیون واحد دامی و تولید حدود ۳۰ درصد محصولات پروتئینی مورد نیاز استان در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه استان اردبیل در بازه زمانی امسال نسبت به سال گذشته جز استان‌های کم بارش قرار گرفته گفت: باید تدابیر لازم برای تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز عشایر و تامین آب شرب از هم اکنون پیش بینی گردد.
فرماندار پارس آباد همچنین از خرید ۸ تانکر آب رسانی سیار عشایر با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان برای استان اردبیل خبر داد و افزود: از این تانکر‌ها ۳ دستگاه به حوزه شهرستان پارس آباد اختصاص خواهد یافت.
علایی بیان کرد: همچنین ۶۲۰ میلیون تومان برای آب رسانی سایر و خرید ۳۰ تانکر ۲۰۰۰ لیتری برای توزیع بین عشایر شهرستان در شرایط بحرانی و کمبود آبی نیز اختصاص یافته است.
وی ضمن تاکید بر تکمیل و تجهیز و ارتقاء ظرفیت تولید آب شرب توسط تصفیه خانه‌های عمران آب و امام علی (ع) و آچ اشمه بر تکمیل پروژه آبرسانی به روستا‌های و قشلاقات بخش اصلاندوز به خصوص روستا‌های شرق و غرب دره رود که بیش از ۱۲ هزار جمعیت را شامل می‌گردد تصریح کرد.
فرماندار پارس آباد همچنین به نظارت بر توزیع آرد عشایری و تامین نهاده‌های دامی جو و کپک مورد نیاز عشایر متناسب با نیاز بیش از یک میلیون واحد دامی در حال پرورش توسط عشایر منطقه اشاره کرد و گفت: اینکه در سال گذشته فقط ۹۵ تن نهاده‌های دامی به شهرستان پارس آباد به عنوان قطب عشایر استان اختصاص یافته که کفاف نیاز‌های دام عشایر را نداده و انتظار داریم ضمن پیگیری حقوق شهرستان نسبت افزایش و توزیع عادلانه این نهاده‌ها در سال جاری اقدام گردد.
معرفت آذری، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از پرورش ۳۸ درصد واحد‌های دام استان اردبیل توسط عشایر خبر داد و گفت: در جهت تقویت اقتصاد عشایری و اشتغالزایی بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه عشایری شهرستان پارس آباد اعطا شده است.
بهنژاد، مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل از اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه آب رسانی تصفیه خانه عمران آباد خبر داد و بیان کرد: همه انرژی استان را برای حل مشکل آب شرب روستا‌های منطقه غرب شهرستان پارس آباد متمرکز شده و قرارداد پیمانکاری منعقد و عملیان اجرای پروژه به سرعت پیگیری خواهد شد تا فصل تنش‌های آبی به سر انجام برسد.

نظرات بسته شده است.