تاريخ انتشار :یکشنبه 6 ژانویه 2019.::. ساعت : 1:47 ق.ظ
فاقدديدگاه

احداث بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در پارس آباد/ایجاد ۱۴ هزار شغل پایدار

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،کاظم عباد اله عموقین، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: زیر ساخت فاز اول بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در استان اردبیل واقع در شهرستان پارس آباد با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
وی بیان کرد: این مجتمع گلخانه‌ای با مساحت ۱۵۰۰ هکتار در اراضی شهرستان پارس آباد مغان به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور خواهد بود.
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: مطالعات طراحی تفصیلی شهرک مذکور در سطح ۱۰۰۰ هکتار و عملیات احداث زیر ساخت فاز اول در سطح ۲۰۰ هکتار در حال انجام است و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی شامل احداث خیابانها، اجرای جداول، اجرای بخشی از عملیات لوله کشی آب واحد‌های تولیدی و آب شرب به طول ۱۵ کیلومتر، احداث ایستگاه پمپاژ آب با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.
عباد اله عموقین افزود: با اجرای زیر ساخت فاز‌های بعدی و احداث سازه‌های گلخانه‌ای واحد‌های تولیدی این مجتمع، سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به تولیدات کشاورزی استان و کشور افزوده خواهد شد و به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی منطقه مغان و کیفیت آب و خاک این منطقه تولیدات این مجتمع قادر خواهد بود در بازار‌های داخلی و بازار‌های هدف خارجی به خوبی رقابت نمایند.
وی افزود: باراه اندازی این واحد‌های تولیدی سالانه ۲۱۰ میلیون متر مکعب از منابع ارزشمند آب استان صرفه جویی خواهد شد و برای ۱۴۰۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

نظرات بسته شده است.