تاريخ انتشار :شنبه 22 دسامبر 2018.::. ساعت : 12:26 ق.ظ
فاقدديدگاه

ورود بیش از ۳۰۰ قطعه غاز پیشانی سفید کوچک به تالاب سدمیل مغان

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم میرزانژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی پارس آباد افزود: از زمان آغاز نخستین بارش‌های پاییزه در مناطق سردسیری روسیه و شمال اروپا، تعداد کثیری از گونه‌های مختلف پرنده با مهاجرت به نوار غربی کشور، تالاب‌ها و آب‌بندها و مزارع کشاورزی شهرستان پارس آباد را برای زمستان‌گذرانی خود انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پارس آباد به عنوان نخستین شهرستان در مسیر کریدور مهاجرت پرندگان قرار گرفته است، تعداد کثیری از گونه‌های مختلف پرنده در تالاب‌ها، آب‌بند‌ها، شالیزارها، حاشیه رودخانه‌ها و مزارع این شهرستان برای استراحت و زمستان‌گذرانی فرود می‌آیند و همه ساله بیش از ۳۲ هزار قطعه پرنده در قالب ۷۲ گونه مختلف فقط در تالاب سمیل مغان قابل شناسایی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید کوچک و بزرگ، خوتکا، اردک سر سبز، اردک ارده ای، اردک سر حنایی، کفچه نوک، کشیم کوچک، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، سهره، حواصیل و بوتیمار ‌پیش قراولان پرندگان مهاجر به منطقه هستند.

میرزانژاد اظهار داشت: گونه های حمایت شده بین المللی غاز پیشانی سفید کوچک و زنگوله بال از با ارزش ترین پرندگان مهاجر هستند که امسال نیز به تعداد بیش از ۳۰۰ قطعه غاز پیشانی سفید کوچک در تالاب سدمیل مغان – اصلاندوز مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه غاز پیشانی سفید کوچک جزو گونه های حمایت شده بین المللی و در معرض خطر می باشد گفت: هرگونه شکار و صید این پرنده ممنوع بوده و با متخلفان به شدت برخورد قضایی می گردد.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.