تاريخ انتشار :شنبه 22 دسامبر 2018.::. ساعت : 12:27 ق.ظ
فاقدديدگاه

اراضی مورد نیاز احداث پارک حیات وحش در محدوده ارس تامین می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از جلفا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، عیسی کلانتری در جریان بازدید از فازهای صنعتی منطقه آزاد ارس اظهار داشت: رشد و پیشرفت فعالیت های اقتصادی در ارس با محوریت صنایع پاک و احداث پروژه‌های سبز از جمله تصفیه خانه صنعتی و مدرن، بیانگر رویکرد دولت در حفاظت از محیط زیست طی سال‌های اخیر است.

کلانتری ضمن اعلام آمادگی برای تامین اراضی مورد نیاز جهت احداث پارک حیات وحش در محدوده جلفا افزود: با وجود گونه‌های مختلف حیات وحش و نزدیکی منطقه آزاد ارس به مناطق حفاظت شده، راه‌اندازی پارک حیات وحش کمک موثری در جذب گردشگران داخلی و خارجی به ارس خواهد بود.

به گزارش شهریمیز به نقل از تسنیم، طبق آخرین سرشماری هزار و ۵۰۰ راس انواع گونه‌های حیوانی حفاظت شده در جلفا وجود دارد که با راه اندازی پارک ملی حیات وحش این تعداد افزایش یافته و امکان شکار مجاز نیز فراهم خواهد شد.

منطقه شکار ممنوع “کم‌کی” بهاباد به پناهگاه حیات وحش ارتقا پیدا کرد۱۸ آبشخور در پناهگاه حیات وحش خرم‌آباد احداث شداراضی مورد نیاز احداث پارک حیات وحش در محدوده ارس تامین می‌شودحیات وحش مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد سرشماری می‌شوند

یکی از مزیت‌های پارک ملی، جلوگیری از انقراض گونه‌های نادر حیات وحش و فراهم شدن امکان جذب توریسم علاقمند به محیط زیست و حیات وحش است.

میزان اشتغالزایی و درآمد حاصل از پارک ملی قابل توجه است، پارک‌های ملی یکی از مصداق‌های اکوتوریسم و استفاده از منابع طبیعی، محیط‌زیست و گونه‌های حیات وحش در راستای بهبود گردشگری و اقتصاد مناطق خاص یا کل یک کشور هستند.

سال قبل ۱۳ هزار و ۵۹۱ هکتار از اراضی حفاظت محیط‌زیست در محدوده منطقه آزاد ارس آزادسازی شد. این اراضی، شامل بیش از ۱۱هزار و ۱۶۲ هکتار متعلق به پناهگاه حیات وحش کیامکی آذربایجان‌شرقی و دو هزار و ۴۲۹ هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده مراکان آذربایجان‌غربی می‌شود.

نظرات بسته شده است.