تاريخ انتشار :شنبه 22 دسامبر 2018.::. ساعت : 12:30 ق.ظ
فاقدديدگاه

امضای تفاهم نامه همکاری منطقه آزاد ارس با دانشگاه تهران

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،قرارداد همکاری به امضای محسن نریمان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس و «زهرا امام جمعه» رئیس پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران رسید.

نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آیین امضای این قرارداد، گفت: با اقداماتی که در بخش‌های آموزشی در این منطقه انجام شده، ارس می‌تواند به قطب آموزش کشور تبدیل شود.

وی افزود: امسال منطقه آزاد ارس نسبت به جذب دانشجوی خارجی اقدام کرده و فضای مناسبی برای اسکان و آموزش دانشجویان در حد ضوابط و استاندارد‌های لازم در منطقه، شکل گرفته است.

وی با اشاره به روند فعالیت‌های مربوط به ایجاد فضای آموزشی و جذب دانشجوی داخلی و خارجی در منطقه آزاد ارس گفت: برای جذب دانشجوی خارجی، اقدام‌های مطلوبی در منطقه آزاد ارس انجام شده که برای تبیین این موضوع و ایجاد فضای آموزشی مناسب تر، این قرارداد جدید با دانشگاه تهران منعقد شد.

این مقام مسئول امضای این قرارداد را در پیشرفت سطح آموزش عالی در منطقه آزاد ارس در همه سطوح تسهیلات عالی موثر دانست و گفت: هیات علمی، رییس دانشگاه و مجری طرح، تعهدات لازم را برعهده گرفته اند و سازمان منطقه آزاد ارس نیز متعهد شد که همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: توسعه فضای آموزشی در پردیس ارس دانشگاه تهران در یک زمین مناسب پیش بینی شده و با اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی منطقه آزاد ارس، در یک بازه زمانی ۵ ساله، روند جذب دانشجو و ساخت مرکز آموزشی جدید برای این دانشگاه به طور همزمان دنبال می‌شود.

نریمان از جذب ۴۰ دانشجوی خارجی در سال تحصیلی جاری در پردیس بین الملل ارس دانشگاه تهران خبر داد و افزود: این دانشجویان از کشور‌های عراق، آلمان، سوریه و افغانستان در این دانشگاه جذب شده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به ویژگی خاص جغرافیایی و همجواری منطقه آزاد ارس با کشور‌های ارمنستان، جمهوری نخجوان، آذربایجان، ترکیه و کشور‌های جنوب قفقاز و ارتباطات بین المللی که دانشگاه تهران دارد باید از این مزیت‌ها استفاده کرد.

برچسب‌ها:,

نظرات بسته شده است.