تاريخ انتشار :شنبه 15 دسامبر 2018.::. ساعت : 2:48 ب.ظ
فاقدديدگاه

آمار عجیب فرودگاه اردبیل؛ از رتبه نخست زیرساخت‌ها تا ابطال پرواز به دلیل تعمیرات

– اخبار استانها –

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نشست خبری مدیران شورای حمل و نقل ظهر پنج شنبه با تشریح آخرین اقدامات متولیان حمل و نقل زمینی و هوایی استان اردبیل همراه شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در این جلسه با اشاره به هزینه کرد ۲۱۵ میلیارد تومان در فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد طی سه سال گذشته و تا انتهای آبان ماه سال ۹۸ ، گفت: با امکانات ایجاد شده فرودگاه‌های استان اردبیل رتبه نخست به لحاظ زیرساخت فناوری اطلاعات را دارد.

فخرالدین هاشمی با یادآوری انجام هزار و ۴۹۳ پرواز و جابه‌جایی ۱۹۳ هزار و ۶۰۷ نفر مسافر در هشت ماهه سال گذشته و انجام هزار و ۴۰۸ پرواز با جابه جایی ۱۳۱ هزار و ۸۸۴ نفر مسافر در هشت ماهه امسال و کاهش پرواز و مسافر جابه جا شده اظهار کرد: ۵۳ پرواز باطل شده که با رشد ۲۰۰ درصدی ابطال پروازها باید گفت ۹۰ درصد ابطال به تعمیرات باند اصلی و فقط ۱۰ درصد به شرکت های هواپیمایی مرتبط است.

۱۸۹ میلیارد تومان برای پروژه‌های فرودگاه اردبیل هزینه شدترمینال جدید فرودگاه اردبیل به بهره‌برداری می‌رسدترمینال جدید فرودگاه اردبیل ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ هنوز تعداد پروازها به عتبات عالیات مشخص نیست

وی افزود: با اقدامات در دست اجرا برای ۳۰ سال آینده زیرساخت های فرودگاهی استان کافی است و بعد از تعمیر باند اصلی، روشنایی وسط باند نیز اجرا شده و سیستم های بصری و رادیویی ارتقا می‌یابد تا جایی که برخی سیستم‌ها نیازمند آموزش خلبان‌ها است و برای نخستین بار در فرودگاه اردبیل اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل با یادآوری این نکته که از هزار و ۲۰۵ هکتار مساحت فرودگاه اردبیل فقط ۵۳ هکتار سند داشته است، تصریح کرد: در یک سال گذشته برای هزار هکتار نیز سند تک برگ دریافت شده و با توجه به اینکه ۵۵ هکتار در حوزه راه و شهرسازی است لازم است نسبت به اخذ سند همکاری لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه ابطالی پروازها به دلیل تعمیر باند اصلی پیش بینی شده بود، افزود: دو مورد نقص فنی به ثبت رسیده و سه پرواز از مبدا بازگشته است.

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در اردبیل گفت: ۱۵۷ پرواز در مسیر اردبیل- تهران، ۱۱ پرواز در مسیر اردبیل- مشهد و ۳۶ پرواز در مسیر پارس آباد- تهران طی چهار ماه گذشته به ثبت رسیده که ۲۳ پرواز اردبیل- تهران باطل شده که به دلیل بدی آب و هوای مبدا یا مقصد بوده است.

منوچهر اسفندیاری با بیان اینکه در فرودگاه پارس‌ آباد باطلی پرواز به دلیل بدی آب و هوا گزارش نشده است، تصریح کرد: در خط اردبیل- تهران ۹ هزار و ۶۹۸ مسافر، در خط اردبیل- مشهد ۷۳۹ نفر مسافر و در خط پارس آباد- تهران هزار و ۱۱۹ نفر مسافر جابه جاشده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه اردبیل به ۸۰۰ متر دید نیاز دارد و به علت ابر و مه برخی پروازها باطل می‌شود، اظهار کرد: شرایط جوی سبب می‌شود که برخی خدمات به شکل شایسته به شهروندان ارائه نشود.

مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: با وجود اینکه استان اردبیل شانزدهمین استان به لحاظ جمعیت است اما نسبت به تعداد پرواز و قیمت ها وضعیت به مراتب بهتری دارد؛ در راستای توسعه خدمات نیز توسعه فروش اینترنتی، رزرو هتل، خرید سریع و آسان، استرداد سریع بلیط و ارائه بلیط های تخفیف دار و راه اندازی میزخدمت پاسخگویی در دست بررسی است و دفتر فروش هم در فرودگاه اردبیل راه اندازی شده است.

اسفندیاری گفت: به دلیل کاهش مسافر در فرودگاه پارس آباد جلساتی با شهرداری و فرماندار تشکیل شده تا نسبت به حل این مشکل تمهیداتی اتخاذ شود.

در عین حال که مشکلات ابطال و تاخیر پروازها به اذعان مدیران متولی به بدی آب و هوا و تعمیرات ارتباط داده می شود، مشکل پروازها در فرودگاه اردبیل سبب شده بخش عمده سفرها در اردبیل از طریق حمل و نقل زمینی انجام شود.

نگهداری از ۶۳۷۱ کیلومتر راه در استان اردبیل

تا جایی که در این جلسه معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل به فعالیت ۵۶ شرکت حمل و نقل مسافر با هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو و فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل بار با هفت هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو اشاره کرد.

علی صبحی با اذعان به اینکه طول راه‌های اصلی و فرعی استان هزار و ۶۰۲ کیلومتر است، تصریح کرد: با در نظر گرفتن راه های روستایی، اداره کل راهداری از ۶ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه نگهداری می‌کند.

وی با بیان اینکه ۹ راهدارخانه ثابت با انبار نمک فعالیت دارند، افزود: برای عملیات راهداری زمستانی امسال ۱۵ هزار تن نمک خریداری شده و در این طرح ۴۵۸ راهدار با ۲۵۱ دستگاه خودرو حضور خواهند یافت.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۳۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه های اصلی، ۳۴ کیلومتر روکش آسفالت در راه های روستایی، ۸۴ هزار متر درزگیری، ۱۱ دستگاه احداث پل، ۳۲ دستگاه تعمیر پل، هزار و ۹۰۰ ومتر خط کشی، نصب چهار هزار و ۴۸۰ عدد علائم، نصب ۲۱۷ متر مربع علائم اطلاعاتی و سه کیلومتر حفاظ اجرا شده است.

صبحی افزود: از ۲۵ نقطه حادثه خیز شناسایی شده، هفت مورد اصلاح شده و مابقی در دست اقدام است.

نظرات بسته شده است.