تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 29 نوامبر 2018.::. ساعت : 1:33 ب.ظ
فاقدديدگاه

تندیس استاد شهریار در ورودی شهر پارس‌آباد نصب می‌شود

– اخبار استانها –

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، علی علایی صبح امروز در نشست با خبرنگاران در پارس‌آباد اظهار داشت: نزدیک به ۳۰ هزار نفر از جمعیت ۲۰۰هزار نفری این شهرستان بیکار هستند اما فرصت‌های اشتغال فراوانی نیز در آن وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه دومین شهر پرجمعیت  استان اردبیل  باید در ایجاد اشتغال ارتقا پیدا کند، بیان کرد:  تسهیلات  مناسبی برای بخش توسعه روستایی و اشتغالزایی  پیش‌بینی شده و موضوع اعتبار طرح اشتغال فراگیر نیز در جریان است تا زمینه مناسبی برای اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاران فراهم شود.

علایی تصریح کرد:  این نشست‌ها باید تداوم داشته باشد و از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان انتظار می‌رود نشست  بعدی یک ماه دیگر  با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و نیز با حضور مسئولان مرتبط شهرستان برگزار شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد مغان گفت:  تندیس استاد شهریار به پیشنهاد بنده در شورای فرهنگ عمومی شهر با هزینه‌کرد ۵۰۰ میلیون ریال، متناسب با شان و منزلت این شاعر گرانقدر  طراحی و ساخته شده و در میدان آزادی ورودی از سمت اجیرلو  پارس‌آباد مغان نصب می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد مغان نیز گفت: ۹ انجمن با نام‌های خوشنویسی، هنرهای تجسمی، شعر، موسیقی، پژوهش و تحقیق، ادبی و داستان و سینمایی جوان و تئاتر با بیش از۷۰۰ عضو ثابت و سیار و همچنین  ۶ گروه نمایش دارای پروانه  در این شهرستان  فعالیت می‌کنند.

مجتبی هاتف افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان که قریب به ۱۱۰ کانون با بیش از یک هزار عضو به عنوان نمایندگان این اداره در بخش‌های مختلف شهر و روستا اقدام به انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ نشریه محلی دارای مجوز کشور متعلق به این شهرستان  است، اظهار کرد:  تعداد ۹ پایگاه خبری و هشت نمایندگی روزنامه سراسری و سه نماینده خبرگزاری به نام‌های تسنیم، ایرنا و فارس در این منطقه فعالیت می‌کنند.

نظرات بسته شده است.