تاريخ انتشار :شنبه 10 نوامبر 2018.::. ساعت : 3:39 ب.ظ
فاقدديدگاه

افراد بالای ۴۰ سال، این مواد غذایی را بخورند

با افزایش سن، دیگر بدن شما توانایی قبل را ندارد. زمانی که شما ۴۰ سالگی را رد می کنید، چین و چروک روی صورت تان نمایان می شود، سیستم گوارش شما کندتر از قبل عمل می کند و حتی ممکن است دچار بیماری هایی چون قلبی یا پوکی استخوان… شوید اما راههایی وجود دارند که می توانید به کمک آنها روند پیری را به تعویق بیاندازید. یکی از این راهها خوردن مواد غذایی سالم است. برخی از مواد هستند که به افراد بالای ۴۰ سال پیشنهاد می شود، اگر دوست دارید با آنها آشنا شوید در ادامه مطلب همراه مان باشید.

دارچین
تحقیقات نشان داده که دارچین قند خون را کاهش می دهد. از آنجا که با افزایش سن، خطر ابتلا به دیابت نیز افزایش می یابد، مصرف دارچین می تواند موثر باشد. اگر شما بالای ۴۰ سال سن دارید و نگران ابتلا به بیماری دیابت هستید، در غذاهای خود بیشتر از دارچین استفاده کنید. البته انواع مختلفی از دارچین در بازار موجود می باشند که سعی کنید مرغوب ترین آن را خریداری کنید.

بادام

اگر مصرف گوشت شما به اندازه نیست، بادام را جایگزین آن کنید. طبق تحقیقات انجام شده، بادام سطح کلسترول را پایین می آورد که برای افراد بالای ۴۰ سال لازم است. معمولا سطح کلسترول از میان سالی افزایش می یابد که به تبع منجر به بیماری های جدی چون بیماری قلبی می شود. از این رو مصرف این ماده غذایی سالم را در رژیم غذایی تان بیشتر کنید. به عنوان مثال آن را روی ماست تان بریزید یا به عنوان صبحانه مصرف کنید.

سیر
سیر سرشار از مواد مغذی ست، علاوه بر فواید بسیار زیادی برای قلب دارد که دلیل خوبی ست تا آن را به رژیم غذایی تان اضافه کنید، به خصوص اگر بالای ۴۰ سال سن دارید. سیر فشار خون را کاهش می دهد، سطح کلسترول خون را بهبود می بخشد که خود در سلامت قلب نیز موثر است.

تخم مرغ
همه ما می دانیم که تخم مرغ سرشار از پروتئین است، بدین معنی که تمام ۹ آمینو اسید ضروری که بدن بدان نیاز دارد را شامل می شود. این ماده انتخاب خوبی برای صبحانه می باشد. اگر چه در گذشته آن را برای رفع مشکلات قلبی مفید می دانستند اما تحقیقات اخیر نشان داده که رابطه ای میان این دو وجود ندارد. اما خب فواید این ماده به قدری ست که با بالا رفتن سن باید بیش از همیشه به آن توجه کنید.

آواکادو

حتما در مورد فواید این میوه لوکس و گران قیمت شنیده اید. آواکادو منبع خوبی از پروتئین و چربی های خوب می باشد که به بالا بردن عملکرد بدن تان کمک می کند. این ماده قلب شما را سالم نگه می دارد، دید شما را بهبود می بخشد، علاوه بر آن، حاوی ویتامین کا می باشد که برای سلامت استخوان ها مناسب است و به تبع از پوکی استخوان جلوگیری می کند. برخی از تحقیقات نشان داده که مانع از برخی سرطان ها نیز می شود.

هندوانه
علاوه بر این که هندوانه سرشار از آب است، حاوی مواد مغذی ضروری نیز می باشد. ویتامین آ، ب ۶، سی و به همان نسبت آنتی اکسیدان ها از آن جمله اند. این میوه، با کالری کمی که دارد، می تواند یک اسنک مقوی برایتان باشد. لیکوپن نیز از مواد دیگری ست که در هندوانه یافت می شود. این میوه قرمز رنگ برای سلامت قلب و استخوان ها بسیار مفید است.

چغندر

چغندر حاوی ویتامین و مواد معدنی ست که به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر آن، به دلیل چربی کم و فیبر بالایی که دارد، عملکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشد. این ماده همچنین به دلیل دارا بودن نیترات، فشار خون را پایین می آورد. تحقیقی نشان داده که تاثیر این ماده بر کاهش فشار خون روی آقایان بیشتر از خانم ها است.

اسفناج

اسفناج سرشار از مواد مغذی ست. این سبزی کالری کم اما ویتامین و مواد معدنی زیادی دارد که می تواند گزینه خوبی برای سالادتان باشد. این ماده سرشار از فیبر است که سیستم گوارش و هضم غذا را بهبود می بخشد. علاوه بر آن، کلسیم موجود در آن به سلامت استخوان ها کمک می کند. ویتامین سی، کا و آهن نیز از دیگر مواد موجود در این سبزی هستند که برای حفظ سلامت بدن ضروری می باشند.

روغن زیتون

بسیاری از افراد از مصرف روغن زیتون، به این دلیل که حاوی چربی ست، خودداری می کنند. اما مصرف یک قاشق از این ماده که حاوی چربی های خوب است می تواند به سلامت قلب کمک کند. چربی های سالمی که در این ماده یافت می شود سطل کلسترول و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. علاوه بر آن، سطح قند خون را نیز ثابت نگه می دارد. بنابراین استفاده از این ماده، در حد متعادل، به شدت به افراد بالای ۴۰ سال پیشنهاد می شود.

بروکلی
شاید شما در کودکی از بروکلی تنفر داشتید، اما مطمئنا در بزرگسالی در مورد فواید آن شنیده اید. این ماده به افراد بالای ۴۰ سال پیشنهاد می شود، از این رو که به دلیل دارا بودن ویتامین کا به ساخت استخوان های محکم تر و ویتامین سی به بالا بردن سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این ماده سرشار از فیبر است و به دلیل دارا بودن پتاسیم، عملکرد قلب را بهبود می بخشد، بنابراین آن را در رژیم غذایی تان جای دهید و از فوایدی که برایتان دارد، استفاده کنید.

نظرات بسته شده است.