تاريخ انتشار :جمعه 2 نوامبر 2018.::. ساعت : 2:30 ب.ظ
فاقدديدگاه

دادستان اردبیل: جلوگیری از واگذاری کشت و صنعت مغان ایستادگی در برابر جریان ناسالم اقتصادی است

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ناصر عتباتی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت وبخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: بحث واگذاری کشت و صنعت مغان ایستادگی در برابر جریان ناسالم اقتصادی است و باید با حساسیت و اهتمام ویژه در این زمینه تصمیم‌گیری شود تا خروجی‌های مورد نظر را بتوانیم به دست آوریم.

وی بیان کرد: باید واگذاری کشت و صنعت مغان به صورت کارشناسانه و طبق اصول و قوانین باشد و نداشتن اهلیت برای فرد متقاضی عامل اصلی مخالفت در این زمینه است که باید با اتخاذ تصمیمات مناسب در این زمینه بهترین نتیجه و خروجی را داشته باشیم و بتوانیم با هم‌افزایی با مسئولان و دستگاه‌های مربوطه راه رسیدن به پیشرفت را با رفع موانع به دست آوریم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان دو مولفه اساسی در حال حاضر است که در این زمینه دستگاه قضایی استان برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام داده و در تلاش است تا با حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع زمینه توسعه و پیشرفت منطقه را به دست آورد.

عتباتی با اشاره به  مشکلات کامیون‌داران نیز تصریح کرد: رفع مشکلات این رانندگان نیز سریعا در دستور کار قرار گرفت و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شود که خوشبختانه خروجی‌های موفقی در این زمینه شاهد بودیم و اردبیل جزو استان‌های اردبیل در حل مشکلات کامیون‌داران محسوب می‌شود.

مصوبات راهگشا هدف اصلی برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو است

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در این جلسه اظهار کرد: در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به دنبال مطرح کردن مشکلات نیستیم بلکه در این شورا به دنبال رسیدن به مصوباتی هستیم که مشکلات را از سر راه بردارند.

وی افزود: ثبت سفارشات در شهرستان‌ها به خصوص در اردبیل چندین ماه طول می‌کشد، در پارلمان بخش خصوصی پیشنهادی را به وزارت صمت ارائه داد‌ ایم که ثبت سفارش به صورت استانی انجام شود که می تواند راه حلی برای این مشکل باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل تصریح کرد: مشکل دیگر در این زمینه تهیه ارز برای واردات و مشکلات انتقال ارز حاصل از صادرات است که برای این مورد هم در اتاق بازرگانی ایران به دنبال طرحی هستیم که بشود مثل زمان تحریم اول ارز حاصل از صادرات را به صورت برگ سبز وارد کشور کرده و به وارد کننده واگذار کرد.

وی افزود: وضعیت ارز ثانویه به شکلی است که هشتاد درصد نمی توانند از آن استفاده کنند و مخصوصا در شهرستان ها گرفتن ارز ثانویه و ثبت سفارش برای واردات با مشکل مواجه است، ما در بخش خصوصی به دنبال راه‌حل‌هایی برای عبور از این مشکلات هستیم.

پیرموذن تصریح کرد: برای پیگیری مشکلات ثبت سفارشات و تخصیص ارز ثانویه به فعالان اقتصادی استان در روزهای آینده به همراه استاندار دیداری را با همتی رئیس بانک مرکزی خواهیم داشت.

وی با اشاره به مشکلات سرمایه گذاران در ارتباط با بانک‌ها گفت: اکثر پرونده هایی که در کمیته حمایت قضایی مطرح می‌شود در ارتباط با بانک‌ها و در اعتراض به نحوه محاسبه سود تسهیلات بانکی است که تفاوت فاحشی در محاسبه سود دیده می شود، از بانک ها انتظار می رود که در محاسبه سود تسهیلات مطابق با قوانین و مصوبات بانک مرکزی عمل کنند.

نظرات بسته شده است.