تاريخ انتشار :چهارشنبه 30 آوریل 2014.::. ساعت : 6:30 ب.ظ
فاقدديدگاه

مماشات و سکوت آقای روحانی در قبال مسائل مهم جامعه نه تنها باعث تغییر موضع اصولگرایان نخواهد شد، بلکه باعث از دست رفتن پایگاه اجتماعی‌شان خواهد شد.

دکتر زیباکلام با انتقاد از سکوت دولت جدید در برابر مسائل و موضوعات موجود در دولت گذشته گفت: ما از طرف دولت درخصوص بحث یارانه‌ها، در بحث مذاکرات هسته‌ای، سیاست خارجه سکوت می‌بینیم. آیا سیاست خارجی رادیکالی که در هشت سال گذشته داشتیم، در جهت منافع ملی بود؟ آیا سخن از هولوکاست در جهت تأمین منافع ملی ما بوده است؟ اعتدال به معنی نادیده گرفتن خطاهای فاجعه‌بار افراد تندرو، برای به راه آوردن آنها نیست و منجر به این موضوع هم نخواهد شد.

وی ادامه داد: تصور بر این بود که سکوت در قبال آنچه که در بند 350 زندان اوین اتفاق افتاد، باعث کاهش تنش در بین فعالان و احزاب سیاسی می‌شود و یک رضایت نسبی در جامعه به وجود بیاید، در حالی که هیچ‌وقت اصولگرایان از ایشان راضی و خشنود نخواهند شد، همچنان که شما دیدید فیلم “من روحانی هستم” بعد از اتفاقات بند 350 و سکوت دولت بیرون آمد؛ اصولگرایان هرچه را که به ذهنشان برسد و بتوانند به واسطه آن به آقای روحانی لطمه بزنند مطمئنا از آن استفاده خواهند کرد، حتی از مهمانی سعدآباد.

زیباکلام تأکید کرد: آقای روحانی فکر می‌کنند که با نجیبانه رفتار کردن، با رفتار متعادل و با سرخ نگه داشتن صورت خود با سیلی، اصولگرایان موضع آتش‌بس را در پیش می‌گیرند و دیگر کاری به کار دولت نخواهند داشت؛ آقای روحانی اگر جدی‌ترین حمایت را هم از اصولگرایان بکند و حتی اگر به رهبران اصلاح‌طلب مثل آقای خاتمی و رفسنجانی حمله کند، مطمئن باشید که آقای روحانی به هیچ‌وجه و تحت هیچ شرایط و هرگز از سوی اصولگرایان پذیرفته نخواهد شد؛ چراکه اصولگرایان اساسا آقای روحانی را از خودشان نمی‌دانند.

این استاد دانشگاه، نتیجه سیاست فعلی دولت در عدم موضع‌گیری در برابر برخی مسائل روز را نگران‌کننده عنوان کرد و گفت: دکتر روحانی آن پایگاه مهم اجتماعی که علی‌رغم تمام تردیدها با حضور و رأی مردم در 24 خرداد به دست آورده بود، با ادامه سیاست‌های خود در قبال مخالفان، از دست خواهد داد و با عرض تأسف باید بگویم که تا همین‌جا هم بخشی از آن را از دست داده‌اند.مماشات و سکوت آقای روحانی در قبال مسائل مهم جامعه نه تنها باعث تغییر موضع اصولگرایان نخواهد شد، بلکه باعث از دست رفتن پایگاه اجتماعی‌شان خواهد شد.

زیباکلام با اشاره به گفت‌وگوهای تلویزیونی گذشته دکتر روحانی گفت: متأسفانه آقای روحانی در گفت‌وگوهای تلویزیونی کمتر در مورد مسائل مردم صحبت می‌کنند، در صورتی که ماهیت این ارتباط نزدیک این است که ایشان درباره مسائل مهم و جدی مردم صحبت شود. در این صحبت‌ها باید درباره مسائل روز و حقیقت جامعه صحبت شود و از گفتن اینکه خوب، خوب است و بد، بد است دوری شود، چون اینگونه مماشات کردن، نه تنها موضع اصولگرایان را عوض نخواهد کرد، بلکه باعث ریزش بیشت راعتماد مردم و از دست رفتن آن پایگاه مردمی خواهد شد.

برچسب‌ها:, , ,

نظرات بسته شده است.