تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 4 اکتبر 2018.::. ساعت : 8:02 ب.ظ
فاقدديدگاه

رشد ۵۳ درصدی ورود گردشگران خارجی به اردبیل

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: در نیمه نخست سال ورودی مسافران خارجی ۲۹۲ هزار و ۸۲۶ نفر است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ورودی خارجی ۱۹۱ هزار و ۷۶ نفر بوده است.

وی افزود: نه تنها ورود مسافران خارجی از پایانه مرزی بیله سوار با افزایش همراه است  بلکه میزان تردد در نیمه نخست سال نیز ۳۴ درصد رشد یافته و از ۵۰۵ هزار و ۷۱۲ نفر در شش ماهه سال گذشته به ۶۷۷ هزار و ۵۰۸ نفر در شش ماهه نخست امسال رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: در مقابل ورودی مسافر ایرانی با افت ۲۴ درصد همراه است و در نیمه نخست سال آمار ورودی مسافر ایرانی ۵۶ هزار و ۱۷۲ نفر است.

به گفته فلاحی علاوه بر کشورهای همسایه امسال اردبیل مهمانان متعددی از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز داشته است.

وی با تاکید به اینکه جاذبه های طبیعی و تاریخی استان مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، ادامه داد: به ویژه جاذبه های تاریخی استان با استقبال قابل توجه همراه بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه امنیت حاکم بر کشور، منجر به رونق گردشگری خارجی شده است، افزود: گردشگری خارجی اردبیل رو به رشد بوده و پیش بینی می شود در سال های آتی همچنان با رشد مواجه باشد.

برچسب‌ها:, ,

نظرات بسته شده است.