تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 4 اکتبر 2018.::. ساعت : 7:59 ب.ظ
فاقدديدگاه

اتصال ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان قطعی شد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل افزود: در این سفر با حضور مدیر عامل راه آهن کشور و رئیس راه آهن آذربایجان موضوع اتصال ریلی استان اردبیل از طریق منطقه مغان به خط آهن کشور مقابل قطعی شد.

وی از وجود بار با حجم بالای بیش از 20 میلیون تن برای این خط آهن احداثی خبر داد و افزود: با توجه به توپوگرافی مناسب منطقه و فاصله کوتاه منطقه مغان از ریل آهن جمهوری آذربایجان پیش بینی می شود ظرف مدت کوتاهی شاهد تحقق این اتصال ریلی باشیم.

استاندار اردبیل از آمادگی شرکت های سرمایه گذار خارجی برای مشارکت در اجرای خط آهن اردبیل -مغان به روش B.O.T خبر داد و گفت: راه آهن میانه – اردبیل با تزریق منابع مالی جدید شتاب بسیار بیشتری گرفته است و مطالعات راه آهن اردبیل – پارس آباد را نیز با تخصیص اعتبار از منابع استانی در دست اقدام است.

بهنام جو به ایجاد پایانه کالای استراتژیک(بندر خشک) در امتداد اتصال به ریل بین المللی هم خبر داد و اظهار داشت: با ایجاد باراندازهای کالا به ویژه سکوهای دپو، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و غذایی؛ شاهد رونق بیشتر صادرات استان خواهیم بود.

وی دیدار با برخی سرمایه گذاران بزرگ بخش خصوصی، بازدید از طرح های موفق تولیدی، مذاکره جهت حضور نماینده یک گروه بزرگ سرمایه گذاری تا دو هفته دیگر به استان اردبیل و بازدید از گمرکات بیله سوار را از دیگر اقدامات انجام یافته در سفر یک روزه خود به جمهوری آذربایجان برشمرد.

نظرات بسته شده است.