تاريخ انتشار :سه‌شنبه 4 سپتامبر 2018.::. ساعت : 2:00 ق.ظ
فاقدديدگاه

ایجاد 4 منطقه ویژه اقتصادی در استان اردبیل تصویب شد

میرحمایت میرزاده، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان های نیر، مشگین‌شهر، گرمی(انگوت) و خلخال در جریان بررسی جزییات لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مجلس تصویب شد.وی درباره تصویب نهایی منطقه آزاد تجاریف صنعتی اردبیل افزود: کلیات و جزییات لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد،تجاری در مجلس تصویب شده و فردا پیشنهادهای الحاقی نمایندگان مطرح می شود.

نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواری برای تصویب نهایی منطقه آزاد بیشتر شده است، افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی یکی از مطالبات اصلی مردم استان اردبیل بوده و ایجاد آن موجب رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

میرزاده اظهار داشت: از آنجا که اردبیل از استان های توسعه نیافته کشور با آمار مهاجرت بالا محسوب می شود وجود منطقه آزاد تجاری، صنعتی در اشتغالزایی، جلوگیری از روند مهاجرت و محرومیت زدایی منطقه بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد می تواند دشت مغان را به قطب صادرات محصولات لبنی و کشاورزی تبدیل کند، افزود: در حال حاضر بسیاری از محصولات کشاورزی، دامی و صنایع دستی منطقه مغان بدلیل نبود فرصت های صادراتی بازار مناسبی نداشته و منطقه آزاد می تواند فرصتی برای تحول اقتصادی در منطقه باشد.

میرزاده بیان کرد: تسریع در انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه ای، تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی از اهداف ایجاد مناطق آزاد است که در قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری، صنعتی بر آنها تاکید شده است.

وی اظهار داشت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان راهکاری برای تعامل با اقتصاد و بازارهای هدف بین المللی تعریف شده و با تغییر راهبرد تجاری کشور از واردات به تشویق و توسعه صادرات از اولویت خاصی برخوردار است.

نظرات بسته شده است.