تاريخ انتشار :سه‌شنبه 4 سپتامبر 2018.::. ساعت : 1:55 ق.ظ
فاقدديدگاه

ئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد

خریدار کشت و صنعت مغان مشخص شد. کنسرسیوم فروشگاه رفاه با شرکت قند دزفول و شرکت توسعه سرمایه گذاری تهران

🔴

علی‌اشرف عبدالله‌پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی گفت :

در حال حاضر هیچ سندو مدرکی مبنی بر فقدان #اهلیت خریدار پیدا نشده است

✅ بزرگترین واگذاری صورت گرفته در سال جاری فروش شرکت کشت و صنعت مغان با قیمت پایه ۱۷۶۱ میلیارد تومان بود که به قیمت ۱۸۵۰ میلیارد تومان فروش رفت.

✅پس از واگذاری این مجموعه این انتقاد وجود داشت که سازمان خصوصی‌سازی ۶۳ هزار هکتار زمین مرغوب را به قیمت ۱۸۰۰ میلیارد تومان یعنی معادل متری مربعی ۲۸۰۰ تومان واگذار کرده است. در حالی که سازمان خصوصی‌سازی ۲۷ هزار هکتار از این مجتمع معادل با هر متر مربع ۶۵۰۰ تومان را واگذار کرده است.

✅در فرایند قیمت‌گذاری زمین کشت و صنعت مغان از دو کارشناس رسمی بومی و دو کارشناس رسمی غیربومی استفاده شد که مجموع برآوردهای کارشناسان معادل با هر متر مربع ۵۵۰۰ تومان بود اما سازمان خصوصی‌سازی آن را بالاتر از قیمت کارشناسی یعنی هر متر مربع ۶۵۰۰ تومان واگذار کرد. در عین حال عنوان می‌شود چرا در این مزایده که در نوبت اول مبلغ ۲۲۰۰ تومان تعیین شده به یک باره با کاهش روبرو شده که باید پاسخ داد مطابق با مجوزها و مصوبات واگذاری وقتی دارایی فروش نمی‌رود باید آن را کاهش داد.

✅ چنانچه یک شخص ورقه‌ای را از عدم #اهلیت خریدار به سازمان خصوصی‌سازی نشان دهد بدون شک بررسی خواهد شد. بر اساس قوانین سازمان خصوصی‌سازی موظف است برای بررسی اهلیت به موضوع معوقات بانکی خریدار، عدم ممنوع المعامله بودن و همچنین عدم ایفای تعهدات به سازمان خصوصی‌سازی در سنوات گذشته بپردازد؛ و وقتی خریدار بر اساس رتبه‌بندی‌ها از بالاترین گریدها و قابل اعتماد است موضوع عدم اهلیت بی‌معنا خواهد بود.

✅فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه خریدار شرکت کشت و صنعت دشت مغان بوده که از طریق شرکت توسعه سرمایه‌گذاری تهران و تشکیل کنسرسیومی با حضور شرکت قند دزفول اقدام به خریداری۵۰-۵۰ این مجتمع کرده است. در حال حاضر هیچ سندو مدرکی مبنی بر فقدان اهلیت خریدار پیدا نشده و این در حالی است که حتی با وجود سفارش برخی مبنی بر بهتر بودن خریدار دوم که از همشهریان بنده و دوستان خانوادگی من است اما مطابق با پاکی و سلامت فرایند واگذاری فارغ از هر گونه پیشنهاد و سفارش انجام شد.

نظرات بسته شده است.