تاريخ انتشار :دوشنبه 27 آگوست 2018.::. ساعت : 12:06 ق.ظ
فاقدديدگاه

ابطال مزایده فروش کشت و صنعت مغان با جدیت پیگیری می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، شکور پورحسین بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل با اشاره به مشکلات راه‌های شمال استان اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی بیشترین تذکرات را از نمایندگان مجلس به دلیل نامناسب بودن وضعیت جاده‌های ارتباطی در سطح کشور دریافت کرده بود و بالتبع آن جاده‌های شمال استان اردبیل به قتلگاه معروف شده و یکی از مطالبات جدی مردم مغان رسیدگی به این محورهای مواصلاتی است.

وی گفت: سه محور پار‌س‌آباد سربند تا سه راهی مشگین‌شهر، بیله‌سوار گرمی تا سه راهی صحرا و بیله‌سوار پارس‌آباد و سربند از جمله جاده‌های مهم شمال استان است که تلاش کردیم در ردیف بودجه قرار بگیرند و این جاده‌ها در ردیف 20 بودجه قرار گرفته‌اند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس بیان کرد: از حدود یک سال گذشته طرح سئوال از وزیر راه و شهرسازی را در مجلس کلید زدیم و سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به شمال استان نیز برای بررسی نارضایتی مردم از جاده‌ها و وضعیت نامناسب این محورهای مواصلاتی بود که تصممیات مناسبی در این خصوص اتخاذ شد.

پورحسین در ارتباط با فروش کشت و صنعت مغان تصریح کرد: تقریبا تمامی نمایندگان مجلس آفت اقتصاد کشور را چهار مورد متکی بودن اقتصاد کشور به نفت، اقتصاد دولتی و اقتصاد رانتی و اقتصاد غیرشفاف و سیا‌ست زده می‌دانستند که در این بین دولت اهتمام جدی برای اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری به بخش خصوصی دارد.

وی بیان کرد: فروش شرکت کشت و صنعت مغان نیز یک بنگاه هویتی برای مردم منطقه است و به دنبال سیاست‌های مسئولان کشور و استان برای واگذاری و اجرای اصل 44 قانون اساسی بود که متاسفانه این مجموعه به قیمت بسیار نازل به فروش رسید.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس با اشاره به این که برای اجرای اصل 44 قانون اساسی نباید این مجموعه به تاراج برده شود گفت: متاسفانه شرکتی که این مجموعه را خریداری کرده اهلیت لازم را ندارد و بدهکار بانکی است که ما از تمام اهرم‌های نظارتی برای ابطال مزایده فروش شرکت کشت و صنعت مغان استفاده کرده و به جد پیگیر این موضوع هستیم.

پورحسین در ارتباط با حقابه ارس نیز گفت: حقابه مغان از ارس برای مردم منطقه بسیار مهم بوده چرا که این مسئله می‌تواند در آینده برای شمال استان ایجاد مشکل کند.

وی افزود: در گذشته 52 درصد از حقابه استان از جمله ارس به آذربایجان شرقی و غربی رفته و ما از وزارت نیرو درخواست کرده‌ایم که به حقابه مغان در این موضوع توجه شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: سفر اخیر وزیر نیرو برای بررسی این موضوع در استان بود و اعلام کرده‌اند تا آخر مرداد وزارت نیرو نظر خود را در این زمینه اعلام می‌کند که هنوز در این ارتباط نظری اعلام نشده است.

نظرات بسته شده است.