تاريخ انتشار :یکشنبه 12 آگوست 2018.::. ساعت : 2:34 ب.ظ
فاقدديدگاه

کشت و صنعت دامپروری دشت مغان با 100 میلیارد گران تر واگذار شد

کشت و صنعت دامپروری دشت مغان با 100 میلیارد گران تر واگذار شدجعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در توضیح شایعاتی که در باره واگذاری نامعقول کشت و صنعت دامپروری دشت مغان و همچنین واگذاری دیگر سهام‌ها به دور از قیمت‌ها و ارزش واقعی آن‌ها اظهار کرد: قیمت کشت و صنعت دامپروری دشت مغان کاملاً واقعی است چرا که قیمت پایه و اعلامی بر اساس اظهارنظرهای کارشناسان استخراج شده است. علاوه بر نظر کارشناسان سازمان خصوصی‌سازی، متخصصان دادگستری‌ هم بر این قیمت‌گذاری‌ها مشارکت داشته است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی اضافه کرد: هیئت واگذاری برای هر پروژه متشکل از چند وزیر، اعضای اتاق بازرگانی ایران و تهران به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند،بنابراین قیمت ارائه شده مناسب بر پایه مبناهای منطقی است.

وی افزود: در مورد قیمت پایه ارائه شده سازمان خصوصی سازی برای کشت و صنعت دامپروری دشت مغان بسیار مناسب ارزیابی‌ شده است و حتی کارشناسان خِبره صنعت کشاورزی قیمتی کمتر از حد اعلامی پیش‌بینی می‌کردند.

سبحانی اضافه کرد: قیمت پایه پیشنهادی هزار و هفتصد و شصت میلیارد تومان بود که سازمان خصوصی‌سازی گمان می‌کرد این قیمتی بسیار بالاتر از حد ارزش و عرف فروش موارد مشابه آن است اما با این حال این مبلغ پیشنهادی به تصویب هیئت واگذاری رسید.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: خوشبختانه علاوه بر اینکه قیمت پیشنهادی مبلغی بسیار به صرفه و معقولی بود، حدود 100 میلیارد تومان بالاتر از قیمت اعلامی به خریدار این پرونده فروخته شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه اثباتی برای صحت و سلامت جلسه واگذاری پرونده مذکور وجود دارد، گفت: مزایده پرونده کشت و صنعت دامپروری دشت مغان با حضور کارشناسانی که پیشنهاد قیمت را مطرح کرده‌ بودند و همچنین نهادهای نظارتی برگزار شد،در نتیجه این مزایده در کمال قانونمندی و شفاف به سرانجام رسید.

این مقام مسئول ابراز کرد: شبهاتی از جانب برخی از سودجویان  در رابطه با قیمت‌های غیرواقعی مزایده و فروش پرونده مذکور مطرح شد اما  این موضوع تنها به هدر رفت و صرف بیهوده انرژی برای بازرسی سازوکارها ختم می‌شود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی مطرح کرد: تیمی از سازمان بازرسی کشور برای بررسی این موضوع تشکیل شده‌که زمان مشخصی برای نتیجه نهایی و اعلام نتایج آنها تعیین نشده است.

سبحانی در خاتمه خود یادآور شد: قیمت‌ها برای هر واگذاری کاملاً ‌مشخص و شفاف است، قیمت‌های پایه سازمان خصوصی‌سازی در هر واگذاری مطابق قیمت عرف و پیش‌بینی‌ها بوده و چیزی دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

نظرات بسته شده است.