تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 30 ژوئن 2011.::. ساعت : 10:19 ب.ظ
فاقدديدگاه

اجرای فاز دوم رهاسازی آهو؛

 .

در سال‌های آینده تعداد این حیوانات زیبا را در این منطقه افزایش داده و زمینه احیا و تكثیر آنها را فراهم كنیم   .

 وی همچنین از رها سازی پنج راس آهوی دیگر تا اواخر اردیبهشت ماه جاری در این منطقه خبر داد و اظهار داشت: احیای آهوی مغان از مطالبات و خواسته‌های دیرینه مردم دشت پهناور مغان بود كه با تلاش و مصوبه دولت عدالت محور به آن جامه عمل پوشانده شد  .

مدیر كل حفاظت محیط زیست استان اردبیل استقبال مردم و مسئولان را از این طرح بسیار خوب توصیف و اضافه كرد: به منظور اجرای درست و كامل این طرح به منظور نگهداری آهوان 50 هكتار زمین فنس‌كشی شده است  .
حمیدی به نقش طرح احیای آهوی مغان در جذب توریست و گردشگر در این شهرستان مرزی اشاره كرد و گفت: به منظور توسعه صنعت توریسم در این منطقه، تا پایان امسال در كنار این طرح تفرجگاهی احداث و راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، در سفر دوم رئیس جمهور به استان اردبیل یكی از مصوبات مربوط به محیط زیست مطالعه طرح امكان‌سنجی رهاسازی آهوی دشت مغان بود كه این سایت با همكاری مسئولان شهرستان پارس‌آباد تهیه و تامین شده است.

قرار است سایت آهوی مغان در 40 هكتار و در داخل محدوده مطالعه شده منطقه عشایری پارس‌آباد راه‌اندازی كه با فنس‌كشی و انتقال 20 راس آهو از دشت سرهین زنجان و با اخذ مجوز از سازمان محیط زیست این طرح عملیاتی خواهد شد. طرح احیای آهوی مغان به عنوان بزرگ‌ترین طرح زیست محیطی منطقه‌‌ای و ملی بعد از سال‌‌ها انتظار و خواست دیرین مردم، كارشناسان و مسئولان تحقق می‌یابد.

 

 

نظرات بسته شده است.