تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 28 ژوئن 2018.::. ساعت : 1:13 ب.ظ
فاقدديدگاه

تراکم پرونده‌های ورودی به دادگستری پارس‌آباد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، دیداری با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان پارس‌آباد به همراه اعضای شورای تامین با ریاست دادگستری و دادستان پارس‌آباد و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و فرمانده مرزبانی درجه یک و هنگ مرزی و فرماندهی نیروی انتظامی به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد و مسئولان به نقطه نظراتی در ارتباط با اجرای برنامه‌های هفته قوه قضائیه در شهرستان پرداختند.

سید عبدالله طباطبایی دادستان پارس‌آباد در این دیدار ضمن تقدیر از حضور امام جمعه و فرماندار و مسئولان شهرستانی در هفته قوه قضائیه اظهار داشت: تراکم بسیار زیاد پرونده‌های ورودی به دادگستری در مقایسه با سایر شهرستان‌ها سبب شده همه مجموعه شبانه‌روزی برای رسیدگی به پرونده ها تلاش کنند.

وی با اشاره به این که فقط در تیرماه امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش 22 درصدی پرونده‌های ورودی هستیم بیان کرد: برای حل این فشار زیاد پیگیری‌هایی از استان و مرکز انجام و 7 نفر همکار قضایی جدید به مجموعه افزوده شده است.

دادستان پارس‌آباد با بیان اینکه رصد می‌کنیم هیچ پروند‌های بیش از 3 ماه طول نکشد گفت: از یک هزار و 200 پرونده طول کشیده در دست بررسی متاسفانه 420 مورد پرونده مربوط به سرپرستی کودکان یتیم و زنان بی‌سرپرست است که اغلب حاصل قربانیان تصادفات جاده‌ای شهرستان بوده که می‌طلبد در خصوص وضعیت جاده‌ای شهرستان اقدام عاجلی انجام شود.

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای انتقال زندان از داخل شهر

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 7 تیر به خصوص شهید والامقام شهید بهشتی مبارز انقلابی و یار و یاور رهبر، آغاز هفته قوه قضاییه را به تمامی خدمتگذاران در عرصه احقاق حق و گسترش عدالت در قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان مهم اجرای عدالت و برقراری نظم و امنیت در جامعه و به عنوان پناهگاه مردم در نظام اسلامی تبریک گفت و همدلی و وفاق و انسجام بین قوای سه گانه در سطح شهرستان را با راهنمایی های امام جمعه بزرگوار بسیار خوب و در حل مشکلات مردم موثر دانست.

علی علایی از اختصاص 10 میلیارد ریال جهت انتقال زندان از داخل شهر پارس آباد و اختصاص 600 میلیون ریال برای ایجاد سالن تشریح پزشکی قانونی خبر داد.

وی از هماهنگی لازم برای اختصاص 10 میلیارد ریال برای انتقال زندان از داخل شهر پارس‌آباد و اختصاص 600 میلیون ریال برای ایجاد سالن تشریح پزشکی قانونی خبر داد و تصریح کرد: هماهنگی لازم برای جذب 100 درصدی این اعتبارات طی 10 روز گذشته انجام شده و با مبادله موافقت نامه این اعتبارات طی ماه‌های آتی هزینه خواهد شد.

صدور 60 درصد ابلاغ های دادگستری به صورت الکترونیکی در پارس‌آباد

رئیس دادگستری پارس‌آباد نیز در این دیار ضمن تقدیر از حضور فرماندار و امام جمعه و اعضای شورای تامین گفت: عنایت ویژه امام جمعه پارس‌آباد و ایجاد وحدت و انسجام و حمایتهای فرماندار پارس‌آباد در خصوص زندان و سالن تشریح و حل مشکل اراضی خالصه طی مدت کمی از خدمت در شهرستان باعث پشتگرمی و دلگرمی مجموعه قضایی شهرستان شده است.

مظفری افزود: مجموعه قضایی شهرستان آمادگی کامل برای کمک به خدمات رسانی به مردم و حمایت از سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را اعلام می‌کند.

رئیس دادگستری پارس‌آباد با بیان اینکه سیاست قوه قضاییه توسعه الکترونیکی خدمات به مراجعین است از صدور 60 درصد ابلاغ‌های دادگستری به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: در همین راستا 123 هزار ابلاغ از طریق ثبت نام در سامانه ثنا و اطلاع رسانی اولیه با پیام کوتاه و ایجاد حساب کاربری اینترنتی در شهرستان پارس آباد صادر شده و شهروندان قادر به رصد و پیگیری مراحل پروند خود از هر جایی از کشور هستند.

در ادامه این دیدار امام جمعه پارس‌آباد با بیان اینکه خدمت به مردم به نوعی عبادت محسوب می شود و اجر آن در درگاه الهی محفوظ است بیان کرد: قوه قضایه جز ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است که در مسیر عدالت گستری و احقاق حقوق مظلومین گام بر میدارد و برای تحقق اهداف آن شخصیتهای بزرگی حتی از جان خود گذشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید رشادی با بیان اینکه هفتم تیر به عنوان یادآور شهادت مظلومانه دکترسید محمدحسینی بهشتی و جمعی از مسئولان کشور در واقعه دردناک انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 است گفت: دشمنان با هدف تروریستی قرار دادن شخصیتهای بزرگ انقلاب و نظام سعی در ضربه وارد نمودن به ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی را داشتند که اراده مردم ولایت مدار آنان را ناکام گذاشت.

نظرات بسته شده است.