تاريخ انتشار :یکشنبه 20 آوریل 2014.::. ساعت : 1:10 ق.ظ
فاقدديدگاه

بایدها ونبایدهای بستن کمر بند ایمنی در داخل شهرها

ماموران محترم راهنمایی ورانندگی مثل بقیه کارمندان دولتی موظف به اجرای قانون اند و در این شکی نیست ،اما وقتی قانونی ‏ضمانت
اجرایی خود را از دست داد ویا ناکارامد شد بازنگری درآن ضروری به نظرمیرسد .درغیراینصورت سایرقوانین همردیف خود ‏راهم لوث میکند .قانون
بستن کمربندایمنی درداخل معابروخیابانهای شهرهم ازهمین نوع می باشد.درست است که عدم رعایت ‏در کاربرد کمربند ایمنی دربیرون از
شهرموجبات افزایش صدمات ناشی از تصادف میگردد .‏
امادر شهر کوچکی مثل پارس آباد این مسیله با اما و اگرهایی همراه است که به نظر اینجانب قابل تامل است:‏
‏1- اولویت اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی چطور تعیین می شود؟ آیا برخورد با رانندگانی که در معابر و کوچه ها از کمر ‏بندایمنی استفاده نمیکنند در اولویت قرار دارد یا برخورد با توقف دوبله ، توقف در نزدیکی میدانها و پارک در محلهای توقف ممنوع ‏که باعث ترافیک سنگین در سطح شهر میشود؟
‏2 – از این ماموران محترم باید پرسید سالانه چند نفر دراثر نبستن کمر بند درسطح شهرجان خود را از دست میدهند ویا مجروح ‏میشوند که اینقدرظرافت به خرج میدهند؟ ودر مقابل سهم جریمه کمربند ازکل درامدهای حاصله چقدر است ؟‏
به ماموری که این همه تخلف در جلو چشمش به وقوع میپیوندد ولی راننده خودرویی را به خاطر نبستن کمر بند جریمه میکند چه ‏میتوان گفت؟ راستی کدام واجبتر است وکدامیک به ترافیک شهری کمک میکند ؟ کدامیک موجبات صدمات روحی و جسمی به ‏خلق الله میگردد؟
‏3- کدامیک از موارد زیررا باید بیشترمد نظر داشت:‏
استفاده از نور لامپهای فسفری خیره کننده که به تازگی مد شده است؟
استفاده ازبلندگوهای گوشخراش در داخل خودرو؟
استفاده از نور بالا در معابر وجاده ها؟
ویا عدم استفاده ازکمر بند ایمنی در داخل شهری که خودرو ها به کندی حرکت میکنند؟
اینها سوالاتی هستند که به ذهن هر شهروندی خطور میکند. امیدواریم بیشتر مورد نظرماموران زحمت کش راهنمایی ورانندگی ‏قرار گیرد .‏

غلامرضا آورند ‏

 

نظرات بسته شده است.