تاريخ انتشار :دوشنبه 4 ژوئن 2018.::. ساعت : 1:14 ق.ظ
فاقدديدگاه

کمپین نه به کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد خداپرست ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست با موضوع حذف آلودگی پلاستیکی در اردبیل اظهار داشت: استفاده از کیسه‌های پلاستیکی اثرات مخربی بر روی محیط زیست و موجودات زنده دارد که فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و کاغذی به جای کیسه‌های پلاستیکی باید در جامعه ترویج شده و یک فرهنگساری در بین مردم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه موجودات زیادی در خشکی و دریا به دلیل آلودگی‌های ناشی از کیسه‌ها و وسایل پلاستیکی تلف می‌شوند، گفت: استفاده از این کیسه‌های پلاستیکی در افزایش سرطان و مسمومیت نیز نقش مهمی دارد و همزمان با هفته محیط زیست در استان اردبیل کمپین نه به کیسه‌های پلاستیکی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: بازدید رایگان از موزه حیات وحش اردبیل، تشکیل زنجیره انسانی در راستای حذف پلاستیک و شروع به کار نشریه الکترونیکی زیست‌محیطی از جمله برنامه‌های گرامیداشت محیط زیست در استان بوده که در کنار این اقدام به ترویج استفاده از کسیه‌های پارچه‌ای و کاغذی می‌شود.

خداپرست با اشاره به اولویت برنامه‌های محیط زیست در سال 97 بیان کرد: اولویت فعالیت‌های محیط زیست در دولت دوازدهم بر چهار محور اصلی مدیریت پسماند، مقابله با آلودگی هوا، مقابله با آلودگی ناشی از گرد و غبار و تخصیص حقابه‌های زیست‌محیطی هدف گذاری شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش و پژوهش سال گذشته 92 برنامه با همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی انجام شد که مهمترین آنها انتخاب 10 مدرسه به عنوان پایلوت مدرسه سبز و به منظور جلوگیری از هدررفت انرژی بود که براساس بررسی‌ها 35 تا 60 درصد مصرف انرژی در این مدارس کاهش یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: یکی از مهمترین مواردی که مورد توجه در استان بوده مدیریت پسماند و زباله بوده که باید یک راهکار نوین و عملیاتی برای مدیریت دفن و بازیافت زباله انجام شود چرا که براساس آمارها تولید زباله در اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است.

خداپرست گفت:‌ به منظور شناسایی گونه‌های مختلف پرندگان و مهره‌داران اطلس مهره‌داران استان اردبیل در دستور کار است.

نظرات بسته شده است.