تاريخ انتشار :دوشنبه 4 ژوئن 2018.::. ساعت : 1:16 ق.ظ
فاقدديدگاه

خنجر شاه عباس صفوی در معرض بازدید عموم قرار گرفت

نادر فلاحی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل روز شنبه گفت: خنجر شاه عباس صفوی منقوش به جمله «جهان منتظر توست یا مهدی (عج)» و قران نفیس خطی متعلق به دوره صفویه به گنجینه شیخ صفی الدین اردبیلی وقف شده اند.
وی با بیان اینکه این اقدام فرصتی برای آشنایی نسل جوان با تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم است ،اضافه کرد: معرفی این برهه از تاریخ به ویژه برای نسل جوان اهمیت ویژه دارد.
او بیان کرد: جد خاندان صفوی، شیخ صفی الدین اردبیلی به حد مطلوب در کشور معرفی نشده و ضروری است در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشیم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل همچنین ازمرمت 2 پل تاریخی ‘هفت چشمه (یدی گوز کورپوسی) متعلق به دوره صفویه و ‘پل نادری ‘ مربوط به دوره قاجاریه در اردبیل خبر داد.
فلاحی با ابراز امیدواری به پایان عملیات مرمت هر 2 پل تا دو هفته آینده اضافه کرد: برای مرمت پل تاریخی نادری 700 میلیون ریال و پل تاریخی هفت چشمه 350 میلیون ریال اعتبار هزینه می شود.
پل یئدی گوز مربوط به دوره صفوی به طول 60 و عرض 3.10 متر می باشد و پل تاریخی نادری هم مربوط به دوره قاجار به طول 60 و عرض 5.10 متر است.
6016

نظرات بسته شده است.