تاريخ انتشار :یکشنبه 27 می 2018.::. ساعت : 11:13 ق.ظ
فاقدديدگاه

هشدار؛ به این دلایل هرگز تنها غذا نخورید!

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهش‌های جدید نشان داده است غذاخوردن به تنهایی می‌تواند سبب ابتلای افراد به مشکل‌های سلامت و اعصاب و روان شود.


امروزه یک چهارم از افراد بزرگسال به دلایل مختلف از جمله زندگی به تنهایی و به دور از خانواده، شرایط شغلی و خانوادگی یا به دلیل ناراحتی و کدورت یا مشکل‌های مالی به تنهایی غذا می‌خورند.


مطالعه برروی ۸۰۰۰ نفر نشان داده است افرادی که به تنهایی غذا می‌خورند کمتر از دیگران خوشحال هستند و بداخلاق به نظر می رسند، ادامه پیداکردن این حالت سبب می‌شود تا به تدریج فرد دچار ابتلا به بیماری‌های اعصاب، افسردگی، احساس ناامیدی و مواردی از این دست شود و حتی امید به زندگی در او کاهش پیدا کند.


افرادی که بیش از اندازه کار می‌کنند، یا در ساعت‌های مخصوص صرف غذا در محل کار یا خانه مشغول کار هستند معمولاً جدا از اعضای خانواده و به سرعت غذا می‌خورند و به تدریج به انواع بیماری‌ها مبتلا می‌شوند.


این پژوهش به وسیله دانشمندان دانشگاه آکسفورد و مرکز تحقیقات اجتماعی در انگلستان انجام شده و نشان می‌دهد، غذا خوردن به تنهایی می‌تواند خطری جدی برای سلامت افراد باشد.

انسان به طور کلی موجودی اجتماعی و نیازمند برقراری ارتباط با نزدیکان، اعضای خانواده و دوستان خود است و غذا خوردن دسته جمعی فرصتی برای گفت و گو و افزایش سلامت جسم و روح افراد است.


کارشناسان در پژوهش‌های خود دریافتند، حدود ۳۰ درصد از افرادی که بیش از ۶۰ ساعت در هفته به کار می‌پردازند در بیشتر زمان‌ها به تنهایی غذای می‌خورند و ساعت خواب نامنظمی دارند.

پ
محققان برای افزایش سلامت جسم و روح به افراد توصیه می‌کنند حتی با وجود مشغله فراوان زمانی برای حضور در جمع خانواده و خوردن وعده‌های غذایی با آن‌ها اختصاص دهند تا اثر‌های منحصربه فرد آن را بر سلامت خود شاهد باشند.

افزون برحضور در جمع اعضای خانواده و دوستان برای صرف مواد غذایی، کارشناسان خوردن مواد غذایی سالم را به افراد توصیه می‌کنند تا سلامت خود را بهبود ببخشند.

منبع: Dailymail

نظرات بسته شده است.