تاريخ انتشار :چهارشنبه 16 می 2018.::. ساعت : 7:05 ب.ظ
فاقدديدگاه

پزشکان تهرانی برگه آزمایشگاه های شهرستان را قبول ندارند

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار سلامت ایرنا، علیرضا رئیسی روز سه شنبه در دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار سلامت و مراسم بزرگداشت دکترعلیرضا مصداقی نیا در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: گاهی نیز فردی طی یک ماه، چهار بار ام.ار.آی (یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری) انجام می دهد؛ کجای دنیا اینگونه است.
وی ادامه داد: بنابراین مهم ترین اولویت زیرساخت حوزه سلامت کشور، ایجاد پرونده الکترونیک است تا با آن هزینه های سلامت را کنترل و پایش کنیم چراکه در حال حاضر هزینه های حوزه درمان دارد سرسام آور می شود.
رئیسی افزود: باید پزشک خانواده را بر پایه پرونده الکترونیک قوی کنیم؛ البته اجرای برنامه پزشک خانواده منوط به ایجاد پرونده الکترونیک نیست اما با توجه به وسعت کشور می توان برنامه را به کمک آن بهتر انجام داد.
معاون وزیر بهداشت گفت: پزشک خانواده و نظام ارجاع برگرفته از تجربیات داخل و خارج کشور بوده است و این طرح را ادامه می دهیم ضمن اینکه ۱۲ گام اجرایی برای آن تعریف کرده ایم که از امسال اجرای آنها آغاز می شود.
رئیسی این مطلب را هم خاطرنشان کرد که نظارت پایش و ارزیابی در سطوح مختلف گیرندگان و ارائه کنندگان خدمت و سیاستگذاران و مدیران تعریف شده است.
وی همچنین اصلاح نظام پرداخت را یکی از موثرترین عوامل تغییر رفتار بیان کرد و گفت: این نظام را اصلاح خواهیم کرد؛ پرداخت عملکردی در سطح سرانه یکی از روش های نظام پرداخت است که برای پوشش حوزه سلامت می تواند به کار آید.
معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار داشت: برای تقویت سطح اول خدمات سلامت (خدمات اولیه مراقبتی) باید نظام پرداخت بازنگری شود.

**طوفان بزرگ با کوچکترین غفلت از بیماری های واگیر
معاون وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر بیشترین بار بیماری (سال های از دست رفته عمر بر اثر بیماری و مرگ) و مرگ در کشور مانند همه جای دنیا به علت بیماری های غیرواگیر است و لازم است برای آن، طرحی نو دراندازیم.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: نباید از بیماری های واگیر هم غفلت کنیم چراکه این بیماری ها از بین نرفته و فقط کنترل شده اند و در صورت کوچک ترین غفلت، طوفان بزرگی ایجاد می کنند که نمی توان آن را جمع کرد.
وی یاد آور شد: بیماری های نوظهور و نوپدید بالقوه وجود دارند و باید از آنها مراقبت کنیم.
ادامه دارد…

نظرات بسته شده است.