تاريخ انتشار :پنج‌شنبه 3 می 2018.::. ساعت : 8:28 ب.ظ
فاقدديدگاه

راه‌آهن اردبیل- پارس‌آباد در ردیف مطالعه و اجرا قرار می‌گیرد

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، اکبر بهنام‌جو بعد از ظهر امروز در مراسم جشنواره توانمندیهای عشایر شاهسون مغان اظهار داشت: امسال راه‌آهن اردبیل- پارس‌آباد به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم منطقه مغان در ردیف مطالعه و اجرا قرار می‌گیرد که برای ما حائز اهمیت است.

وی افزود: تمام سعی و تلاش ما بر این است که مطالعات را به اتمام برسانیم و برای سال آینده به مرحله اجرا برسانیم چرا که برای توسعه منطقه بسیار حاصلخیز مغان احتیاج شدید به زیر ساختهایی داریم که راه آهن، چهاربانده کردن جاده‌های مغان، پایاب سد خداآفرین و منطقه آزاد جزو این موارد است.

استاندار اردبیل بیان کرد: در سه ماه گذشته بحث چهاربانده کردن پارس‌آباد به سمت اردبیل را آغاز کردیم ولی اینها احتیاج به منابع مالی بهتری دارد و بحث منابع مالی را دنبال می شود یک قسمت از مرکز و قسمت دیگر نیز از توانمندیهای منطقه استفاده می‌کنیم که این پروژه ها سریعتر به مرحله اجرا برود.

بهنامجو با بیان اینکه در بحث واگذاری صنایع تبدیلی اولویت با عشایر است گفت: اگر عشایری این توانمندی را داشته باشد و به فکر احداث کارخانه صنایع تبدیلی باشد باز هم اولویت با خود عشایر است از جای دیگر نخواهد بود،که امید است در راستای اشتغالزایی و جذب سرمایه گذار در منطقه شاهد توسعه صنایع تبدیلی باشیم.

وی تصریح کرد: در بحث پایاب سد خداآفرین در اراضی که به عشایر واگذار می‌شود حتما باید جایگاه صنایع تبدیلی را ببینیم و نباید خام فروشی انجام شود،چرا که ارزش افزوده خیلی خوبی نخواهد داشت و این پایاب در حدود ۳۴ هزار هکتار از اراضی را آبی خواهد کرد.

نظرات بسته شده است.