تاريخ انتشار :یکشنبه 22 آوریل 2018.::. ساعت : 12:36 ب.ظ
فاقدديدگاه

اضطراب عامل مخاطره آمیز سلامت روان دانش آموزان شناخته شد

نادر منصور کیایی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا در کرج افزود: طبق این دسته بندی، فقر، جدایی والدین،‌ اعتیاد، خشونت و بدسرپرستی به‌ عنوان دیگر عوامل تهدید کننده سلامت روان دانش آموزان در کشور هستند.
وی ادامه داد: براین اساس سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان در قالب طرح نماد
با هدف توجه سازمان‌ یافته به سرنوشت کودکان و نوجوانان کشور اجرا می شود.
کیایی گفت: اجرای این سند از طریق مشارکت در طراحی و استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس پیش بینی شده است.
مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌ و پرورش وی با اشاره به اینکه این سند به‌ دنبال مهار زمینه‌های آسیب‌ اجتماعی در فضای مدرسه، خانواده و محله است، اظهار کرد: مدرسه مهم ترین فضای اجتماعی کودکان و نوجوانان به شمار می رود.
وی بیان داشت: آموزش، کیفیت زندگی ، سبک زندگی و تغییرات آن، وضعیت سرمایه اجتماعی و سلامت روان خانواده ، اولویت های ارزشی ، کالاهای فرهنگی مصرفی و حتی سواد رسانه‌ای خانواده‌ها از محور های مهمی است که در سلامت روان باید به آن نگاه و توجه ویژه داشت.
این مسئول گفت: در جامعه خانواده‌هایی وجود دارد که از مشکلاتی مانند فقر، اعتیاد و خشونت رنج می‌برند و این خانواده‌‌ها و فرزندان آنها در معرض خطرهستند.
وی اضافه کرد: هر سال در مدارس کشور کارگاه‌های مختلفی در زمینه آموزش مهارت فرزندپروری برگزار می شود که در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ آموزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از والدین دانش‌آموزان با موضوع شناسایی رفتارهای پرخطر و مهارت فرزندپروری در دستور کارقرار گرفت.
کیایی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با سازمان بهزیستی منعقد شده که بر اساس آن درباره مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همکاری شود.
۲۸۱۹/۶۱۵۵

نظرات بسته شده است.