تاريخ انتشار :یکشنبه 15 آوریل 2018.::. ساعت : 12:50 ب.ظ
فاقدديدگاه

پیشرفت طرح پایاب سد خدآفرین به ۶۶ درصد رسید

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا، اکبر بهنام جو روز سه شنبه در بازدید از اراضی پایاب سد خداآفرین افزود: تاکنون برای اجرای این طرح ۱۵هزار میلیارد ریال هزینه شده و جهت اتمام آن نیز هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .
به گفته وی ، ۷۲کیلومتر از ۹۲ کیلومتر این طرح کانال اصلی لاینینگ و کانال کشی شده است.
استاندار اردبیل اضافه کرد: دولت برای تجهیز اراضی به سامانه آبیاری نوین و کانال کشی اراضی برای هر هکتار از اراضی پایاب سد خداافرین حدود یک هزار میلیارد ریال هزینه می کند.
وی افزود: کانال اصلی طرح تا شهریور ماه و اجرای کانال های فرعی طرح نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد و در سال زراعی پیش رو بیش از ۱۴هزار هکتار از این طرح در حوزه شهرستان های بیله سوار و پارس آباد به زیر کشت خواهد رفت.
استاندار اردبیل بهبود معیشت مردم منطقه و توجه به تولید و اشتغال زایی، ایجاد صنایع تبدیلی ، مهار آب های مرزی و تجهیز اراضی دیم به آبیاری نوین را از شاخص های این طرح عنوان کرد و گفت: با تکمیل این طرح ۱.۵میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد.
وی بیان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی در منطقه با رویکرد صادرات محصولات نیز با بهره برداری طرح افزایش خواهد یافت.
بهنام جو با اشاره به اینکه این طرح از سال ۸۳تا ۹۲ با ۱۶درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بود، بیان کرد: با پیشنهاد دکتر روحانی و عنایات مقام معظم رهبری یک میلیارد ریال به مهار آب های مرزی استان اختصاص یافته و با صرف بخشی از این اعتبار در طرح پایاب سد خداآفرین عملیات اجرایی سرعت گرفته و پیش بینی می شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا، استاندار اردبیل در سفر روز سه شنبه خود به دشت مغان ، در کلاس توجیهی و آموزشی نظام بهره برداری اراضی پایاب سد خداآفرین حضور یافت وهمچنین مسایل و مشکلات عشایر محدوده این طرح را مورد بررسی قرار داد.
با اجرای طرح پایاب سد خداآفرین ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم شمال استان تحت پوشش آبیاری نوین قرار می گیرد.
۳۰۰۶/۶۰۱۶

نظرات بسته شده است.