تاريخ انتشار :دوشنبه 9 آوریل 2018.::. ساعت : 2:52 ب.ظ
فاقدديدگاه

نبود جاده مناسب عامل اصلی تصادفات در مغان است

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا، سید حجت فتاحی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی جاده های استان اردبیل افزود: جاده های شمال استان بیشترین آمار تصادفات فوتی را دارد و ضرروی است برای ساماندهی این جاده ها اقدام جدی صورت گیرد .
وی اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی امسال ۶نفر در اثر تصادفات جاده ای استان جان باختند که چهار نفر آن در منطقه شمال استان بود.
وی ادامه داد: عمده دلیل تصادف ها در جاده اردبیل به پارس آباد مغان انحراف به چپ ، رعایت نکردن حق تقدم ، سرعت غیر مجاز، رعایت نکردن فاصله طولی و عرضی، عجله و شتاب بی مورد، خستگی و خواب آلودگی و توجه نکردن راننده به جلو می باشد.
رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: از تونل آزادگان تا سربند در جاده پارس آباد ۱۴ نقطه حادثه خیر شناسایی شده که نیاز به اصلاح دارند.
فتاحی افزود: در سال های اخیر به خاطر اجرای طرح های اقتصادی و کشاورزی به ویژه طرح های مربوط به سد خداآفرین، رونق فعالیت در شرکت کشت و صنعت مغان، افزایش چشمگیر میزان تولید محصول کشاورزی منجر به تردد بیشتر خودروها در این منطقه شده است.
وی به راهکارهای لازم برای کاهش تصادفات جاده ای پرداخت و بیان کرد: فرهنگ سازی و آموزش در خصوص عبور ایمن عابرین پیاده از گذرگاه های سواره رو، ایجاد خط کشی و تعیین سهم عبور رانندگان، نصب علایم و تجهیزات افقی هشدار دهنده ، آرام سازی جریان ترافیک با استفاده از تجهیزات ترافیکی و نصب تابلوهای فسفری در ابعاد بزرگتر با عنوان خطر برخورد با عابر پیاده در محل وقوع تصادف از جمله راهکارهایی است که می توان با اعمال آنها جلوی تصادفات را گرفت.
فتاحی افزود: در سال ۹۶تعداد ۱۱۱فقره تصادفات در جاده های استان رخ داده که در اثر آن ۱۲۳ نفر جان باختند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۷ درصد کاهش داشته است .
وی اعلام کرد: ۶۷ درصد تصادفات فوتی در منطقه شمال استان اتفاق افتاده است.
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

نظرات بسته شده است.