تاريخ انتشار :دوشنبه 9 آوریل 2018.::. ساعت : 2:49 ب.ظ
فاقدديدگاه

اردبیل|تسهیلات کم‌بهره به فعالان بخش خصوصی در پارس‌آباد ارائه می‌شود

اکبرصمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پارس‌آباد اظهار داشت: شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان به عنوان بزرگ‌ترین شهرستان بعد از مرکز استان اردبیل به لحاظ بهره مندی از مواهب الهی، موقعیت ویژه مرزی و جغرافیایی، استعدادها و قابلیتهای عظیم و منابع غنی آب و خاک و کشاورزی، طبیعت سرسبز و اقلیم و آب و هوای گرم و مطبوع، منابع طبیعی و ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و گردشگری است.

وی افزود: در زمینه بوم گردی، اکوتوریسم، ژئوتوریسم، اگری توریسم و توریسم سلامت و از همه مهمتر منابع انسانی مستعد و فعال، قابلیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فوق العاده ای را دارا بوده و وجود مجتمع های عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان، پارس و فردوس و دهها کارخانه و کارگاههای صنعتی و معدنی و طرحهای مختلف تولیدی و خدماتی در این شهرستان موید آن هستند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد ضمن دعوت از کلیه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بیان کرد: در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با توجه به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی تمهیدات لازم برای حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تمامی حوزه‌ها و بخش‌ها خصوصا کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدمات و گردشگری در این شهرستان فراهم شده است.

صمدی بر سیاست‌های حمایتی دولت در این خصوص و ظرفیتهای قانونی رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و پنجره واحد حمایت از سرمایه گذاری استان و شهرستان تاکید کرد.

وی اجرای زیرساختهای لازم از جمله اراضی پایاب سد خداآفرین، کانالهای اصلی مغان و سربند، آبگیری دریاچه شهرک، فرودگاه، بیمارستان، راه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه آزاد و بندر ریلی اصلاندوز در آینده نزدیک و امکان واگذاری اراضی مورد نیاز و تسهیلات بانکی کم بهره و ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان را زمینه تحرک و پویایی بیشتر و رونق اقتصادی و عمران ‌و آبادانی منطقه در نتیجه  جلب و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دانست.

فرماندار پارس‌آباد بیان کرد: دولت در نظر دارد زمینه‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاران به شهرستان را به نحو مناسبی فراهم کند تا فعالان بخش خصوصی بتوانند با بهره‌گیری از شرایط به وجود آمده در راستای توسعه جلگه سرسبز مغان گام بردارند.

وی با بیان اینکه کلیه ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی شهرستان با این رویکرد آماده حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند، تصریح کرد: در اختیار گذاشتن تسهیلات کم بهره و مناسب بانکی از جمله مهمترین راهکارهایی است که مسیر فعالیت را برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی فراهم کرده و در این راستا هماهنگی های لازم با بانکهای عامل انجام می‌شود.

نظرات بسته شده است.