تاريخ انتشار :شنبه 10 مارس 2018.::. ساعت : 9:27 ق.ظ
فاقدديدگاه

کمتر از یک دهم درصد دانش‌آموزان درگیر اعتیاد/ شرایط پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی اعلام شد

کمتر از یک دهم درصد دانش‌آموزان درگیر اعتیاد/ شرایط پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی اعلام شدبه گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری همچون اعلام شرایط پیش‌ثبت‌نام، آمار اعتیاد دانش‌آموزی وهمکاری سفیران سلامت برای کاهش خطرات جشن چهارشنبه پایان سال همراه بوده است. کمتر از یک دهم درصد دانش‌آموزان درگیر اعتیاد

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره آمار مطرح شده درباره اعتیاد دانش آموزی بیان کرد : برخی از آمارهای منتشره را تکذیب می کنم و اکنون کمتر از یک دهم درصد دانش آموزان گرفتار مداد مخدر هستند اما برخی در معرض خطر اعتیاد قرار دارند.

بطحایی درباره توجه به آسیب های اجتماعی تصریح کرد: مدرسه نمونه کوچک شده جامعه است و محیطی جدای از جامعه نیست و اتفاقاتی مدرسه اندازه کوچکتر حوادث جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: طرح بین بخشی نماد برای مقابله و مواجهه با آسیب های اجتماعی را با جدیت بیشتری دنبال می کنیم و با توجه به اینکه حلقه اول آسیب های اجتماعی خانواده است برنانه ای برای تعامل بیشتر با خانواده‌ها ایجاد کردیم تا با آسیب های اجتماعی آشنا شوند.

وی از کار بسیار وسیعی در حوزه آسیب های اجتماعی با محوریت خانواده خبر داد و گفت: آموزش و پرورش و خانواده دو بال تعلیم و تربیت هستند.

اعلام شرایط پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره روند ثبت‌نام مدارس غیردولتی و شرایط پیش ثبت‌نام دراین مدارس اظهار کرد: پیش‌ثبت‌نام اغلب به دلیل تقاضای اولیای دانش‌آموزان و اطمینان خاطر از تحصیل فرزندان در مدرسه موردنظر برای سال آینده انجام می‌شود و با رعایت شرایط قانونی ممنوعیتی برای آن وجود ندارد.

وی با اشاره به شرایط پیش ثبت‌نام ادامه داد: پیش‌ثبت‌نام در صورتی که بدون اخذ شهریه باشد، مبلغ شهریه بیش از شهریه دریافتی سال قبل نباشد و اخذ شهریه برای پیش ثبت‌نام در قالب چک و زمانی بعد از ۳۰ خردادماه باشد مشکلی از نظر قانونی برای این منظور وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره برگزاری آزمون ورودی در مدارس غیردولتی که همچنان به آزمون ورودی تاکید دارند، گفت: برخوردی جدی با مدیران این مدارس خواهد شد و در اولین فرصت برای این مدارس مدیری جایگزین انتخاب خواهیم کرد.

همکاری سفیران سلامت برای کاهش خطرات جشن چهارشنبه پایان سال

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کاهش خطر در جشن چهارشنبه پایان سال عنوان کرد: مانند سال‌های گذشته بخشنامه ایمن‌سازی مدارس برای جشن چهارشنبه پایان سال روی سایت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این روزها بر ایمن‌سازی مدارس تاکید داریم، افزود: طی جلساتی که با معاونان تربیت بدنی و سلامت استان‌ها برگزار می‌شود بر ضرورت ایمن‌سازی مدارس در جشن جهارشنبه پایان سال تاکید می‌کنیم و معاونان تربیت بدنی و سلامت ملزم هستند تا توصیه های لازم را به مدیران مدارس داشته باشند.

حمیدی اظهار کرد: از سفیران سلامت کمک گرفتیم تا هماهنگی‌های لازم را با دانش آموزان داشته باشند که کمترین خطر را در این روزها داشته باشیم از طرفی دانش آموزان هم باید خودکنترلی داشته باشند تا این مراسم با کمترین آسیب همراه باشد.

شرایط شرکت در آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش در سال ۹۷

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در خصوص جذب و استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی، آموزش وپرورش از طریق آزمون درسال ۱۳۹۷ مطرح کرد: در آزمون استخدامی سال۱۳۹۷ براساس نیاز مناطق آموزشی برای حدود ۷۰ خوشه شغلی مربوط به مشاغل آموزشی، ۱۷۳۶۸ نفر با رعایت ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمت کشور و درنظر گرفتن سهمیه های قانونی بعد از طی مراحل آزمون به شرط گذراندن پودمان اول دوره مهارت آموزی از تاریخ ۱/۷/۱۳۹۷ جذب آموزش و پرورش خواهند شد؛ پذیرفته شدگان نهایی مکلفند مابقی دوره شایستگی معلمی را همزمان با اشتغال در مدارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی بگذرانند.

ماجرای بدهی آموزش و پرورش به بیمه سلامت

علی الهیار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش پرورش درباره بدهی آموزش و پرورش به بیمه سلامت عنوان کرد: بدهی ای که مسئولان بیمه سلامت از آن یاد می کنند در واقع به دلیل افزایش هفت درصدی تعرفه های این بیمه در ابتدای سال است و تعابیری که مبنی بر دریافت وجه از فرهنگیان مطرح می شود، تکذیب می کنیم.

‎وی ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای پرداخت مابه التفاوت افزایش بیمه در نظر گرفته شده است که ناشی از مصوبه دولت مبنی بر افزایش بیمه سلامت است و مشکلی وجود ندارد، حتما باید بدانیم این بدهی، بدهی دولت به دولت است و سهم کارفرماها و آموزش و پرورش در این مورد دخیل نیست.

‎الهیار درباره بیمه تکمیلی عنوان کرد: چون دولت به آموزش و پرورش اعتبارات رفاهی پرداخت نمی کند، بنابراین با شرکت های بیمه ای مرسوم نمی توانیم قرار داد داشته باشیم و تنها راه بیمه صندوقی است و یکی از اولویت های سال ۹۷ تغییر شکل بیمه و توجه بیشتر به تعهدات صندوقی است.

رایزنی برای ورود منشور حقوق شهروندی به کتاب درسی دانش‌آموزان

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی درباره تحقق اهداف حقوق شهروندی عنوان کرد: تلاش ما بر این است مفاد منشور حقوق شهروندی که شامل ۲۲ حق و ۱۲۰ ماده است و بیش از یک سال از ابلاغ آن می‌گذرد در جامعه برقرار کنیم.

وی ادامه داد: نظارت، پیگیری و هماهنگی برای تحقق منشور حقوق شهروندی در دستور کار قرار گرفته است و آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌ها برای تحقق این هدف به شمار می‌رود.

مولاوردی از رایزنی برای ورود منشور حقوق شهروندی به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان خبر داد و اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که به طور جدی دنبال می‌کنیم، ورود مطالب مربوط به حقوق شهروندی در کتاب‌های درسی بوده که اکنون در حال بررسی جزئیات آن هستیم و پس از این مرحله تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد خواهیم کرد.

گواهینامه مهارت پیش شرط مجوز اشتغال باشد

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دومین جلسه شورای سیاستگذاری قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با اشاره به اجرای «طرح کاد» در دهه شصت، اظهار کرد: اجرای این طرح در آن برهه از زمان موفق نبود و از اوایل دهه هفتاد شاخه کاردانش با هدف توسعه مهارت آموزی در هنرستان‌ها ایجادشد.

وی افزود: رشته‌های کاردانش که با هدف آموزش مهارت ختم به اشتغال ایجاد شد در ابتدا بسیار موفق بود وبسیاری از فارغ التحصیلان جذب بازار کار شدند، اما به تدریج این شاخه تحصیلی افول کرد وکاردانشی که امروز وجود دارد کیفیتش بسیار پایین‌تر از از شاخه کاردانش در دهه هفتاد است.

وزیر آموزش وپرورش گفت: امکان نداشتن ادامه تحصیل دانش‌آموزان شاخه کاردانش انگیزه کافی را در آن‌ها از بین برد ودانش‌آموزان بیشتر سراغ رشته‌های فنی وحرفه‌ای در هنرستان‌ها رفتند تا بتوانند به سهولت ادامه تحصیل بدهند.

نظرات بسته شده است.