تاريخ انتشار :دوشنبه 15 ژانویه 2018.::. ساعت : 9:25 ق.ظ
فاقدديدگاه

مبارزه با آفات و امراض در زمین های کشاورزی پارس آباد مغان

علی اکبر حسنیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمونه برداری و تراکم گیری تخم ملخ از کانون های ملخ مراکشی واقع در قشلاق احمدلو حوزه قوریچای پارس آباد در سطح بیش از ۲ هزار هکتار صورت گرفت تا کانون های دقیق عوامل خسارت زا شناسایی شده و به بهترین نحو ممکن مبارزه و کانون کوبی صورت بگیرد.
او یکی از مهم ترین آفاتی که زراعت های مختلف منطقه بویژه زارعت گندم را تهدید می کند را خسارت های جوندگان و موش مغان دانست و گفت: پروب برداری و مبارزه با آفت موش مغان از مزارع کلزا، گندم، باغ های میوه و یونجه زارها در سطح بیش از ۸۰۰ هکتار صورت گرفته و با توجه به موفقیت آمیز بودن مبارزه با این آفت میزان خسارت آن نیز به نحو بسیار چشمگیری در سال آینده کاهش خواهد یافت.
حسنیان افزود: به منظور کنترل آفات و بیماری های درختان میوه هسته دار و دانه دار و همچنین کنترل بیماری های قارچی از قبیل لب شتری و لکه غربالی در سطح بیش از سه هزار و ۳۰۰ هکتار عملیات سمپاشی زمستانه صورت گرفت.
حسنیان گفت: عملیات بازدید میدانی توسط کارشناسان ترویج و حفظ نباتات این مدیریت در سطح بیش از هفت هزار هکتار از مزارع کلزا ، گندم و باغ های میوه صورت گرفته و با برگزاری کلاس های کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی و همچنین آموزش های انفرادی اطلاعات فنی و تخصصی در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.
پارس آباد مغان از قطب های مهم تولید برخی محصولات استراتژیک در کشور است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است که در پارس آباد مغان قرار دارد.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶

نظرات بسته شده است.