تاريخ انتشار :جمعه 5 ژانویه 2018.::. ساعت : 6:31 ب.ظ
فاقدديدگاه

هاشمی‌ طبا: دیگر نامزد ریاست‌ جمهوری نمی‌شوم

خبرگزاری ایلنا: نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند چون نامزد انتخابات شده‌ام می‌توانم برایشان کاری انجام دهم، مثلا به من مراجعه می‌کنند که در حل مشکلات زندگی کمک‌شان کنم و بیشتر مطالبات در زمینه شغل و اشتغال است که افراد از من دارند.

سید مصطفی هاشمی‌طبا درباره دلایل حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ عنوان کرد: به این دلیل در انتخابات حضور پیدا کردم چون احساسم بر این بود اولویت‌هایی که باید رعایت شود نمی‌شود، لذا برای همین در انتخابات شرکت کردم. به‌شخصه متوجه هستم که آقای روحانی چه خدماتی انجام داده و می‌دهد اما معتقدم که نباید فقط انتظار داشت باید در میدان حضور پیدا کرد. برای همین در انتخابات حضور پیدا کردم.

بعضی‌ها فکر می‌کنند چون نامزد انتخابات شده‌ام می‌توانم برایشان کاری انجام دهم

وی در پاسخ به این سوال که آیا نامزدی در انتخابات روی زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی شما تاثیر گذاشت، عنوان کرد: خیر، در زندگی شخصی‌ام آن چنان تاثیری نداشت، اما خب بعضی‌ها فکر می‌کنند چون نامزد انتخابات شده‌ام می‌توانم برایشان کاری انجام دهم، مثلا به من مراجعه می‌کنند که در حل مشکلات زندگی کمک‌شان کنم و بیشتر مطالبات در زمینه شغل و اشتغال است که افراد از من دارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا برای نامزد شدن در انتخابات امسال با سید محمد خاتمی مشورتی انجام دادید، گفت: قبلا هم گفتم من یک فرد مستقل هستم، امسال هم با کسی برای حضور در انتخابات مشورت نکردم.

رهبری را فردی فراجناحی می‌بینم

هاشمی‌طبا درباره تاکید برخی بر ضرورت افزایش و تقویت ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری خاطرنشان کرد:  من با‌ شناختی که از رهبری دارم، ایشان را فردی فراجناحی می‌بینم. ایشان رهبر کشور هستند و همه جناح‌ها باید از ایشان حرف شنوی داشته باشند من از نظر شخصیتی بعید می‌دانم رهبری یک همچین ذهنیتی داشته باشد.

وی درباره مقایشه محدودیت‌های سیدمحمد خاتی با ساختارشکنی‌های روزهای اخیر احمدی‌نژاد عنوان کرد: این محدودیت‌ها برای نظام و کشور خوب نیست می‌توانم بگویم محبوبیت آقای خاتمی به خاطر همین گونه رفتار‌ها بیشتر شده که کمتر نشده است بنابراین این حرکات را تأئید نمی‌کنم. اگر بست‌شینی غیرقانونی است قوه قضائیه باید با کسانی که خلاف می‌کنند برخورد کند اگر آقای احمدی‌نژاد خلافی کرده مسئولان باید توضیح دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: حال اینکه از نظر قضایی بین آقای خاتمی و آقای احمدی‌نژاد فرق گذاشته می‌شود باید از خودشان بپرسید. من از این‌که آقای خاتمی دچار محدودیت شده متاسفم، اگر کسی کار خلافی را انجام داده باید پاسخگو باشد.

روحانی‌‌ تغییری نکرده است

وی درباره گلایه برخی اصلاح‌طلبان نسبت به فرضیه گردش به راست روحانی گفت: آقای روحانی‌‌ همان شخصیتی است که نشان می‌دهد و تغییری نکرده است اینکه انتظار داشته باشیم به سمت اصولگرایان تند تمایل پیدا کند درست نیست، روحیه و شخصیت رئیس‌جمهور همیشه همین طور بوده است.

دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم

هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد برای انتخابات آینده با توجه به دیدگاهی که دارید دوباره نامزد شوید، گفت: از نظر سنی طبق قانون سنی محدودیت وجود دارد و فکر هم نمی‌کنم نامزد شوم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ با یکدیگر ائتلافی خواهند کرد تا مانع ورود یک جریان تند رو به عرصه سیاسی شوند، گفت: خیر، فکر می‌کنم که چنین اتفاقی نیفتد، دو طرف به قدر کافی افرادی دارند که وارد میدان کنند

هاشمی‌طبا درباره شایعه حمایت کارگزارن از لاریجانی در سال ۱۴۰۰ ،خاطرنشان کرد: در داخل حزب کارگزاران شخصیت‌های توانمند سیاسی وجود دارند اما واقعا نمی‌دانم که در چند سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، عالم سیاست عالمی است که هر چیزی امکان در آن اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ  به این سوال که آیا نباید از ظرفیت‌هایی مانند سید حسن خمینی و یا ناطق نوری در کشور بیشتر استفاده کرد، تاکیر کرد:  فکر این که چنین افرادی در فضا و عرصه سیاسی کشور قرار بگیرند بستگی به نظر و تشخیص خودشان دارد من نمی‌توانم اظهار نظری در این مورد انجام دهم.

نظرات بسته شده است.