تاريخ انتشار :جمعه 5 ژانویه 2018.::. ساعت : 12:06 ق.ظ
فاقدديدگاه

طرح پایاب سد خداآفرین تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش شهریمیز به نقل از ایرنا ، بهروز ندایی روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرایی این طرح افزود: ۳۰ هزار میلیارد ریال در حوزه پایاب سد خداآفرین در شهرستانهای بیله سوار و پارس آباد مغان هزینه می شود که ۱۸هزار میلیارد ریال توسط امور آب منطقه ای اردبیل و ۱۲ هزار میلیارد ریال نیز در حوزه جهاد کشاورزی در مهار آب های مرزی و آبی کردن اراضی دیم منطقه سرمایه گذاری می شود.
وی گفت: طرح در حال اجرای پایاب سد خداافرین یکی از طرح های بزرگ کشور در حوزه اقتصادی و نمود و مصداق بارز یک طرح اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان کرد: مهار آب های سطحی و استفاده بهینه ازآن یکی از موفق ترین و کارآمدترین طرح ها و برنامه های دولت تدبیر وامید در سه سال گذشته بوده است .
ندایی ادامه داد : اعتباری که برای مهار آب های سطحی به استان اردبیل اختصاص یافت یک میلیارد دلار بوده که به منظورتکمیل زیر ساخت های لازم برای تبدیل ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم و کم حاصلخیزمنطقه مغان به اراضی آبی هزینه خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: این طرح عظیم ملی در اراضی پایاب سد خداآفرین در دشت مغان نقش سازنده ای در ایجاد اشتغال وبکارگیری نیروهای بیکار منطقه و همچنین افزایش۱.۴ میلیون تنی انواع محصولات کشاورزی خواهد داشت.
وی افزود: این طرح سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برای منطقه درآمد در پی خواهد داشت و در آینده ظرفیت های صادرات محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بالا را در منطقه بخصوص شهرستان بیله سوار فراهم خواهد کرد.
ندایی بیان کرد: ناحیه عمرانی اول و دوم این طرح ظرف یک ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و روند اجرایی و اتمام ناحیه سوم و چهارم نیز در حال انجام است.
طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین با درخواست رئیس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی از سال ۹۲ اجرایی شده است.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۳۰۰۶/۶۰۱۶

نظرات بسته شده است.