تاريخ انتشار :جمعه 29 دسامبر 2017.::. ساعت : 7:45 ب.ظ
فاقدديدگاه

رقابت دوباره یحیی و پرسپولیس؛ تراکتورسازی طلسم آزادی را می‌شکند؟

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم، ادامه بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر امروز (جمعه) پیگیری و هفت دیدار در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتورسازی خواهد بود.

به گزارش شهریمیز به نقل از تسنیم، برنامه بازی‌های امروز به همراه اسامی داوران به شرح زیر است:

پرسپولیستراکتورسازی تبریز

مهم‌ترین دیدار هفته هفدهم تقابل پرسپولیس و تراکتورسازی است. تراکتورسازی پس از پشت سر گذاشتن دوران محرومیت خود در نقل و انتقالات اقدام به جذب چند بازیکن کرده تا بتواند نقاط ضعفش را برطرف کند. آنها در دور رفت و در هفته‌های ابتدایی برابر پرسپولیس و استقلال قرار گرفتند و با وجود شکست نمایشی خوبی داشتند، اکنون امیدوار هستند شکست‌های دور رفت را جبران کنند. تقابل تیم‌های تراکتورسازی با سرخابی‌ها در آزادی همیشه جذاب بوده و بدون شک شاهد حضور تماشاگران تبریزی در این دیدار خواهیم بود. تراکتورسازی با ۲۰ امتیاز در رده دهم جدول ایستاده و می‌خواهد با برتری در این دیدار جهش خوبی در جدول داشته باشد. البته شاگردان یحیی گل‌محمدی ۱۰۳۵ روز است که پرسپولیس را در آزادی شکست نداده‌اند. یحیی در حالی برابر تیم سابقش قرار می‌گیرد که در صورت پیروزی باعث خوشحالی هواداران استقلال خواهد شد، چرا که فاصله امتیازی آبی‌پوشان با پرسپولیسی‌ها کاهش پیدا می‌کند. چهره ویژه دیگر این بازی، فرزاد حاتمی است. بازیکنی که در بازی فصل گذشته باعث محرومیت کمال کامیابی‌نیا شد و این بازیکن دربی را از دست داد تا حسین ماهینی در این پست به میدان برود.

صدرنشین لیگ برتر هفته سختی را پشت سر گذاشته است. شاگردان برانکو پس از حذف از رقابت‌‌های جام حذفی در اواخر بازی با فولادخوزستان، پیروزی را با تساوی عوض کردند. سرخ‌پوشان با تیم دوم جدول هفت امتیاز فاصله دارند، اما قطعا دوست ندارند امتیاز از دست داده و رقبا را به خودش نزدیک ببیند. تیم باثباتی که نشان داده اگر روی غلتک باشد، کمتر حریفی بتواند مقابل آن ایستادگی کند. با این وجود، آنها سایه استقلال را حس کردند و می‌دانند که اگر باز هم غفلت کنند، استقلال را نزدیک خود خواهند دید. استقلالی که روز گذشته هم سه بر صفر استقلال خوزستان را شکست داد.

گسترش فولاد تبریز ذوب آهن اصفهان

یکی از تیم‌هایی که هفته‌های اخیر نگاه‌ها را به خود جلب کرده، گسترش فولاد تبریز است. با آمدن فیروز کریمی، شرایط برای این تیم تغییر کرد و آنها با چند پیروزی خودشان را ۲۳ امتیازی کرده و در رده هفتم قرار گرفتند. آنها در سه دیدار گذشته به پیروزی رسیده‌اند، آن هم مقابل تیم‌هایی چون پارس جنوبی، پدیده و سایپا. تیمی که ابتدای فصل در قعر جدول بود و یکی از کاندیدای سقوط به لیگ دسته اول. برخلاف گسترش فولاد، شاگردان امیر قلعه‌نویی در بحران به سر می‌برند. این تیم نتوانسته انتظارات مردم اصفهان را برآورده کرده و هفته گذشته برابر تیم قعر نشین مشکی‌پوشان به تساوی بدون گل دست یافتند. قلعه‌نویی که این روزها تحت فشار است و شعارهای «حیا کن، رها کن» از سوی تماشاگرانش شنیده، چاره‌ای به غیر از پیروزی در این دیدار ندارد. این تیم با ۲۰ امتیاز در رده نهم قرار دارد.

صنعت نفت آبادانسایپا

تیم آبادانی دو هفته عجیب را سپری کرده است. آنها ابتدا مقابل پرسپولیس در هفته معوقه هشتم شکست خوردند، اما یک هفته بعد این تیم را از رقابت‌های جام حذفی کنار زدند. پس از این بازی، فراز کمالوند با تندترین لحن به مسئولان باشگاه توپید و اعلام کرد به هیچ عنوان با مدیران فعلی کار نخواهد کرد. او به سازمان لیگ رفت تا قراردادش را فسخ کند، اما به گفته خودش با صحبت‌های امام جمعه آبادان به سرکار خود بازگشت. شاگردان فراز کمالوند دوباره در آزادی به میدان رفته و این بار برابر استقلال. تیمی که در اوج آمادگی خودش قرار دارد و توانست با ۴ گل تیم آبادانی را شکست دهد. کمالوند اعلام کرده که بیشترین هدف‌گذاری تیمش در جام حذفی است، اما قطعا دوست ندارد در بین تماشاگران آبادانی جایگاهش را از دست بدهد. سایپا در هفته‌های اخیر توانسته کمی به وضعیت خودش سر و سامان بدهد و به همین دلیل، با ۲۴ امتیاز در رده پنجم قرار گرفته است. آنها این امید را دارند که در صورت شکست در جایگاه‌شان تغییری بوجود نیاید، اما دایی دوست دارد تیمش به بالای جدول برسد و اگر بتواند مقابل نفت به پیروزی برسند، شرایط برای آنها هموار خواهد شد. نفت آبادان با ۲۱ امتیاز در رده هشتم قرار دارد.

مشکی‌پوشان مشهد – سپید رود رشت

یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته بین این دو تیم خواهد بود. تیم‌هایی که در پایین جدول قرار دارند و پیروزی در این دیدار کمک زیادی برای هر کدام از آنها خواهد کرد. مشکی‌پوشان اما شرایط وخیم‌تری دارند. آنها حتی در صورت پیروزی جایگاه‌شان در قعر جدول تغییر نخواهد کرد. رضا عنایتی پس از اینکه رسما سرمربی مشکی‌پوشان شد در اولین بازی برابر سرمربی سابقش یعنی امیر قلعه‌نویی یک امتیاز گرفت و امیدوار به هفته‌های آینده شد. او سیاوش اکبرپور هم‌بازی سابقش را به کادر فنی اضافه کرد و حنیف عمران‌زاده را نیز به خط دفاعی آورد. او قصد دارد در هفته‌های آینده مجتبی جباری و یعقوب کریمی را نیز جذب کند. سپیدرود در صورت کسب یک امتیاز هم می‌تواند امیدوار باشد که خیلی جایگاهش تغییر نکند. آنها با ۱۵ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند.

پیکان پارس جنوبی جم

پیکانی که هفت بازی پی در پی را در نیم فصل اول با برد پشت سر گذاشت، این روزها شرایط خوبی ندارد. آنها قصد ندارند که با این شرایط لیگ را ادامه دهند و بگویند نتایج‌شان اتفاقی بوده است. مجیدی جلالی گفته که دنبال انتقام بازی رفت نیست، اما بازیکنان قصد دارند خودشان را اثبات کنند. پارس جنوبی جم هم شرایط مشابه پیکان دارد. آنها که پدیده نیم فصل اول بودند، هفته‌های اخیر را پرتنش سپری کرده و هفته گذشته هم در زمین خودشان مقابل گسترش فولاد تن به شکست دادند. بنابراین مصاف این دو تیم می‌تواند دیدنی باشد و هر کدام که به پیروزی برسند، قدم بزرگی برای ادامه فصل برمی‌دارند. پارس جنوبی با ۲۹ امتیاز در رده دوم است و پیکان هم ۲۶ امتیاز دارد و در رده پنجم ایستاده است.

نفت تهرانفولاد خوزستان

روی کاغذ فولاد نباید مصاف سختی با حریف خود داشته باشد. عجیب‌ترین تیم لیگ برتر که هر روز داستان جدیدی دارد. بازیکنان این تیم به نشانه عدم دریافت در اردوی تیم‌شان حاضر نشده‌اند و آتیلا حجازی هم از این تیم کناره‌گیری کرد. حجازی گفته بود که اگر شرایط مهیا نباشد، از این تیم می‌رود. نفت با شرایطی که دارد، نمی‌تواند حریف سرسختی برای فولاد باشد، اما در فوتبال ایران هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. فولاد بر خلاف نفت، شرایط خیلی خوبی دارد و توانسته به دلیل نتایج خوب به بالای جدول برسد. آنها هفته گذشته مقابل پرسپولیس دقایق آخر به گل تساوی دست یافتند و روحیه خوبی کسب کرده‌اند. فولاد ۲۸ امتیاز دارد و در رده سوم است و در صورت لغزش پارس جنوبی می‌تواند به رده دوم برود.

سپاهان پدیده خراسان

شاید خوش‌بین ترین هواداران سپاهان هم تصور نمی‌کردند که تیم‌شان تا اینجای کار در رده دوازدهم قرار بگیرد و تنها ۱۶ امتیاز داشته باشد. کرانچار اطمینان خاطر داده که تیمش به روزهای اوج بازگردد، اما نتایج این تیم چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. سپاهانی‌ها دیگر فرصت از دست دادن امتیاز ندارند و اگر تنها امیدشان کسب سهمیه باشد، چاره‌ای به غیر از پیروزی در بیشتر دیدارهای پیش رو نخواهد داشت. پدیده که با بهترین شرایط به تعطیلات نیم فصل رفت، پس از کسر ۶ امتیاز به دلیل شکایت یک بازیکن خارجی، روحیه‌اش را از دست داد و بارها رضا مهاجری سرمربی پدیده به این مسئله اشاره کرده است. پدیده با ۱۹ امتیاز در رده یازدهم است و باید دوباره تلاش کند به رده‌های بالا برسد.

جمعه ۸ دی ماه

پرسپولیس – تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۴:۳۰
بیژن حیدری – رضا سخندان – حسن ظهیری – مهدی مرجان‌زاده – ناظر: اسماعیل صفیری

گسترش فولاد تبریز – ذوب آهن اصفهان، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز، ساعت ۱۴:۳۰
کمیل غلامی – علیرضا ایلدروم – بابک عباسقلی‌زاده – علی احمدی – ناظر: مسعود مرادی

صنعت نفت آبادان – سایپا، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۱۶:۴۵
علیرضا فغانی – هادی طوسی – اسد حاج محمدی – علی بای – ناظر: حسن کامرانی فر

مشکی‌پوشان مشهد – سپید رود رشت، ورزشگاه امام رضا(ع)، ساعت ۱۴:۳۰
علی صفایی – محمدرضا منصوری – مهدی شفیعی – شاهو اصلانی – ناظر: نادر جعفری

پیکان – پارس جنوبی جم، ورزشگاه شهدا شهر قدس، ساعت ۱۵
حمید حاج ملک – علی اکبر نوری – رحیم حاجیلو – وحید صالحی – ناظر: ایرج نظری

نفت تهران – فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی تهران، ساعت ۱۵
سعید رحیمی مقدم – سعید علی نژادیان – جواد مداح – ناصر جنگی – ناظر: محمدجواد تقی‌پور

سپاهان – پدیده خراسان، ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ساعت ۱۵:۱۵
موعود بنیادی‌فر – مهدی الوندی – قهرمان نجفی – محمدحسین ترابیان – ناظر: حسین نجاتی

نظرات بسته شده است.