تاريخ انتشار :یکشنبه 17 دسامبر 2017.::. ساعت : 3:55 ب.ظ
فاقدديدگاه

جذب سرمایه گذاری خارجی ؛ مهمترین راه در پیشرفت استان اردبیل است

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرنگار ایرنا ، شکور پورحسین شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل افزود: باید موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری بخش خصوصی و به خصوص جذب سرماهی گذاران خارجی را به هر طریق ممکن برداشته شود.
وی یادآوری کرد: استاندار جدید اردبیل نیز دارای دیدگاه مناسب در زمینه جذب بخش خصوصی و به خصوص سرمایه گذاران خارجی برای کمک به پیشرفت منطقه و خروج از بعضی مشکلات اقتصادی و اجتماعی می باشد که این موضوع جای خوشحالی دارد.
وی تصویب مناطق آزاد را در نقاط مختلف ایران یکی از بهترین راههای کمک به سرمایه گذاران خارجی و تشویق خارجیان برای فعالیت های بازرگانی و اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: باوجود مخالفانی که این موضوع دارد اما ایرادهای مطروحه ازسوی مخالفان اهمیت چندانی ندارد.
او با بیان اینکه در سیاست مربوط به اقتصاد مقاومتی نیز بر اهمیت دادن به موضوع مناطق آزاد تاکید شده است گفت : دولت تدبیر و امید مدافع و حامی ایجاد مناطق آزاد در کشور است و ما نیز نهایت تلاشمان را در مجلس شورای اسلامی برای تحقق این موضوع در نقاط مختلف ایران و به خصوص در استان اردبیل که بیش از سایر نقاط نیازمند آن است معطوف داشته ایم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ، همچنین چهار عامل دولتی بودن ، وابستگی به نفت ، رانتی بودن و غیرشفاف بودن را آفت منبع سوز در حوزه بازرگانی و اقتصاد ایران دانست و گفت: غلبه بر این مشکل ازطریق اجرای اصل ۴۴ مورد تاکید مقام معظم رهبری امکانپذیر می باشد.
وی تشریح کرد: استان اردبیل در رتبه ۲۲ در بین استانهای ایران در ارتباط با موفقیت در اجرای این اصل قرار دارد که باید با تلاش بیشتر بتوانیم وضعیت این استان را در این حوزه بهبود بخشیم.
پورحسین همچنین گفت: اکثر مدیران اجرایی در حوزه خود قبل از فصل بندی بودجه ، گرفتار فرآیند کاغذبازی و بوروکراسی شدید اداری هستند و اگر باتوجه به محدودیت وقت کارها در زمان مناسب انجام نگیرند نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.
او با اعلام اینکه اکثریت نمایندگان و به خصوص نمایندگان استان اردبیل نه تنها در تقابل دولت نمی باشند بلکه همراه و کمک کار دولت هستند افزود : در اغلب موارد هدف اصلی نمایندگان جلوگیری از تبعیض و برقراری عدالت تا حد امکان در توزیع امکانات و اعتبارها در مناطق گوناگون می باشد.
استان اردبیل یکی از مناطق فقیر در بخش صنعت می باشد. این استان همچنین با وجود داشتن ۳۸۰ کیلومتر مرز با جمهوری آذربایجان در زمینه تجارت خارجی نیز وضعیت مناسبی ندارد.
۶۰۱۹/۶۰۱۶
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده

نظرات بسته شده است.