تاريخ انتشار :شنبه 2 دسامبر 2017.::. ساعت : 7:16 ب.ظ
فاقدديدگاه

یک اعتراف تکان‌دهنده درباره احمدی‌نژاد‌/«معجزه هزاره سوم» به سقوط کامل نزدیک‌ می‌شود؟

در حالی که محمود احمدی‌نژاد روز به روز به سقوط کامل نزدیک‌تر می‌شود، واکنش‌ها به اقدامات وی و یارانش در فضای سیاسی کشور قابل تأمل بوده است.
به گزارش شهریمیز به نقل از آفتاب‌نیوز، از وضعیت اصلاح‌طلبان که همواره در مقابل احمدی‌نژاد موضع مشخص و شفافی داشتند و خطر این‌روزها را در سال‌های ۸۴ و ۸۸ گوشزد می‌کردند بگذریم، در طرف مقابل یعنی جریان اصولگرا، وضعیت شکل دیگری به خود گرفته است. برخی از اصولگرایان از شدت شرم و حیای سیاسی گوشه عزلت گزیده‌اند، برخی به دنبال این هستند که به شکل‌های مختلف مانع از آبروریزی بیشتر جریان اصولگرایی شوند، برخی خود را به جریان اصلاحات نزدیک کرده‌اند و عده‌ای دیگر نیز در صف اول مقابله با احمدی‌نژاد ایستاده‌اند. گویا آژیر خطر در جریان اصولگرا درباره احمدی‌نژاد به صدا درآمده و احمدی‌نژاد نیت خود را آشکار کرده است.
اصولگرایانی که دیروز احمدی‌نژاد را به ماورا متصل می‌کردند و وی را وسیله‌ای زمینی برای اهداف آسمانی خود معرفی می‌کردند امروز از فرط شرم و حیا و ندامت به گوشه‌ای رفته‌ و چشمان خود را به اقدامات احمدی‌نژاد و یارانش بسته‌اند. این عده همان کسانی بودند که به دولت احمدی‌نژاد تقدس می‌دادند.
امروز اما این عده بنا به دلایلی سکوت اختیار کرده‌اند. برخی دیگر نیز که خود را خیرخواه نظام معرفی می‌کردند و از احمدی‌نژاد به عنوان ابزاری برای مقابله با اصلاح‌طلبان استفاده می‌کردند امروز چشم امید به قوه قضائیه بسته‌اند تا هرچه زودتر جنجال‌های احمدی‌نژاد را کنترل کند تا آبروریزی بیشتری صورت نگیرد. بدون شک بزرگترین اعتراف درباره محمود احمدی‌نژاد را محمدرضا باهنر نماینده چندین دوره مجلس شورای اسلامی انجام داد. جایی که وی به صراحت عنوان کرد در سال ۸۸ ما به آینده احمدی‌نژاد واقف بودیم و متوجه شده بودیم که وی در راستای برنامه‌های ما حرکت نمی‌کند اما به دلیل به قدرت نرسیدن اصلاح‌طلبان از وی حمایت کردیم تا همچنان قدرت در اختیار اصولگرایان باقی بماند. این اعتراف تکان‌دهنده امروز شاه کلید بازگشایی از معما و اسرار احمدی‌نژاد است.
از سوی دیگر برخی از رقبای سیاسی احمدی‌نژاد، مانند محمد‌باقر قالیباف و حتی علی لاریجانی که زمانی به دلیل حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد از رسیدن به پاستور جا ماندند امروز از سرنوشت احمدی‌نژاد ناراحت نیستند و براین باورند زمانی که اصولگرایان از یک چهره ناشناخته به صورت چشم‌بسته حمایت می‌کردند باید به فکر چنین روزهایی نیز می‌بودند.
در شرایط کنونی محمود احمدی‌نژاد مانند مین خنثی‌نشده‌ای عمل می‌کند و اصولگرایان نیز به خوبی به خطرات این مین خنثی‌نشده آگاهی دارند. آیا سرنوشت احمدی‌نژاد به یک تابوی همیشگی برای اصولگرایان تبدیل خواهد شد؟

نظرات بسته شده است.