تاريخ انتشار :شنبه 2 دسامبر 2017.::. ساعت : 7:21 ب.ظ
فاقدديدگاه

اطلاع‌رسانی درباره بیماری ایدز با جدیت انجام شود

به گزارش شهریمیز به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جواد زنجانی ظهر امروز در مراسم روز جهانی ایدز در اردبیل اظهار داشت: در ارتباط با اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری ایدز  نباید محدودیت‌های فرهنگی قائل شد چرا که این موضوع حائز اهمیت است و بی‌توجهی به آن مشکلاتی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به این که آمار ایدز در اردبیل وضعیت مطلوبی دارد افزود: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی موضوعی نیست که به آن بی‌اعتنایی شود چرا که بی‌توجهی به این مسئله سبب بروز مشکلات زیادی در این زمینه می‌شود که عواقب نافرجامی را به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل ما تمام تلاش خود را برای فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه انجام دهیم.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: اهمیت به مسائل فرهنگی و اجتماعی سبب شده که شاهد کاهش آمار ایدز در استان باشیم که این موضوع یک امتیاز بزرگ برای ما است و برای حل مشکلات موجود در این زمینه نیازمند برگزاری جلسات مختلف و کارگروه‌های متعدد هستیم تا بتوانیم خروجی‌های  مثبتی را در این زمینه شاهد باشیم.

زنجانی اظهار کرد: وظیفه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه برای حل مشکلات موجود و فرهنگ‌سازی از اهم اقداماتی است که برای دستیابی به اهداف مورد نظر در راستای کاهش این آمار و دستیابی به بهبود وضعیت برنامه‌ریزی‌های اساسی و لازم مبنای کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد همراه با افراد متخصص از دیگر مواردی است که باید مبنای کار قرار گیرد و در این زمینه نباید هیچ کم‌کاری و عدم توجه به این مسائل وجود داشته باشد.

ظرفیت‌های مشارکت همگانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل  نیز در این همایش گفت: نیاز است که از ظرفیت‌های مشارکت همگانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود تا بتوانیم برنامه‌های خود را در ارتباط با بهبود وضعیت موجود عملیاتی کنیم و با حل مشکلات موجود در این زمینه شاهد جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

فرهاد رئیسی افزود: شیوع بیماری ایدز در کشورهای کم‌تر توسعه یافته بیشتر است که به همین منظور در کشورمان از راه‌های بسیاری برای مقابله با اقدامات پیشگیرانه بیماری ایدز استفاده شده است که خوشبختانه خروجی‌های مثمرثمری به دنبال داشته است و میزان آن نسبت به سایر بیماری‌های آسیب‌زا کمتر است.

کیخسروی، مسئول مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهرستان اردبیل نیز در این همایش بیان کرد: ارائه آموزش‌های لازم و کافی در ارتباط با کاهش این بیماری و جلوگیری از شیوع آن بسیار موثر است که نیاز است سازمان‌های مردم نهاد در ارتباط با ارائه برنامه‌های آموزشی در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نظرات بسته شده است.